پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حوزه‌های علمیه حضوری جدی و اصیل در عرصه‌های فرهنگی داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر پنجشنبه در ارتباط ویدئویی با اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار داشت: حضور جدی فرهنگی حوزه علمیه در جغرافیای ملی و بین‌المللی داری اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش جهان استکبار و تهاجم فرهنگی برای تغییر افکار و بنیان‌های فکری مردم ایران تصریح کرد: باید از زمان جلوتر باشیم و حوزه‌های علمیه حضوری جدی و اصیل در عرصه‌های فرهنگی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه مشکلات و کمبودهای اقتصادی نباید مانع از اجرای برنامه‌های فرهنگی شود افزود: توجه به فعالیت‌های پژوهشی باید مد نظر باشد و شاهد تعمیق عرصه‌های دانشی حوزه در کنار توسعه رشته‌ها باشیم.

وی با تاکید بر تلاش برای حفظ، ارتقا و مرجعیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نظام مقدس اسلامی ایران بستر را برای ارتقای سطح علمی و مرجعیت عملی حوزه را در فضای ملی و فرا ملی فراهم کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: نگاه ثنویت بین حوزه و حکومت و سکولار کردن حوزه بزرگترین ضربه به خود حوزه و تضعیف اسلام و مسلمین و انقلاب است.

وی حوزه را یکی از پایه‌های رشد و بالندگی دانست و اضافه کرد: باید تلاش جدی صورت بگیرد که حوزه علمیه در طراز انقلاب اسلامی و نگاهمان فرا زمان باشد و طوری برنامه‌ریزی کنیم که ۱۵ سال از زمان جلوتر باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر