پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۶۶۸
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: برکناری مدیران ناکارآمد خواسته و مطالبه مردم است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج اظهار داشت: نعمت پیروزی انقلاب اسلامی از بزرگترین نعمت‌های الهی بود که خداوند به برکت؛ رهبری الهی امام و خون مطهر شهیدان، به ملت ایران ارزانی داشت.

وی اضافه کرد: ملت ایران در راه تحقق و تداوم این انقلاب مجاهدت‌های فراوان کرده و به فضل الهی در آینده هم حتی به قیمت جان از این انقلاب الهی مراقبت خواهند نمود.

امام جمعه افزود: متأسفانه با وجود همه جانفشانی ها و استقامت ملت ایران، امروز می‌بینیم که ملت با سختی‌ها و فشار اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، شکاف عجیب طبقاتی ایجاد شده و برخی امورات این مردم عزیز را نگران کرده است.

وی ادامه داد: آنچه که واضح و آشکار است و ملت عزیز ما هم بخوبی می‌دانند، متأسفانه منشأ اصلی این نابسامانی و نگرانی‌ها ضعف مدیریتی و فساد اداری است که این همه فقر و فساد و تبعیض را رقم زده است.

زاهددوست بیان کرد: از دولتمردان جدید انتظار داریم با تدبیر اساسی و اراده جدی برای کاهش ضعف مدیریتی و رفع فساد اداری اقدام کنند.

وی افزود: خطر جدی امروز برای انقلاب اسلامی، بیرونی نیست و هیچ قدرت بیرون توان مقابله و خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی را ندارد بلکه خطر جدی امروز برای انقلاب اسلامی داخلی است و آن عبارت است از ضعف مدیریتی و فساد اداری است.

لزوم توجه به معیارها در انتصابات

امام جمعه خاطرنشان کرد: هیچ خطری انقلاب اسلامی را تهدید نمی‌کند اما خطر ضعف مدیریتی و فساد الهی می‌تواند به مرور زمان انقلاب و نظام اسلامی را با خطر جدی مواجه کند.

وی با بیان اینکه برکناری مدیران ناکارآمد خواست و مطالبه مردم است افزود: وقتی می‌بینیم مدیری خنثی و ناکارآمد است مشکلی که حل نمی‌کند بلکه مشکلات مردم را صدچندان می‌کند چرا با او تعارف می‌کنیم.

زاهددوست تصریح کرد: در انتصابات باید دقت شود کار به افراد کارآمد و فرهیخته سپرده شود و از رودربایستی‌ها و تعارفات خودداری شود.

وی بیان کرد: معیار در انتخاب و انتصاب مدیران باید کارآمدی، توانمندی و انقلابی گری باشد نه اینکه بگوییم این را آن سفارش کرده و آن را دیگری، که اگر اینگونه باشد گناه نابخشودنی است.

امام جمعه ادامه داد: باید معیارهای ما در انتصاب این باشد که کدام یک کارآمدتراست یا کدام یک توان بیشتری برای برداشتن بار نظام و مردم را دارد. کدامیک خدمتگزاری شایسته‌تر است.. و یا کدامیک می‌تواند مایه آبروی انقلاب، نظام ولایی و دولت انقلابی باشد.

بهبود وضعیت نان

وی با اشاره به وضعیت نان و نانوایی‌ها در سطح شهرستان افزود: مشکل اختلال در عملکرد نانوایی‌ها در سطح شهرستان کمبود آرد نبود بلکه عمده مشکل نظارت ناکافی بود که با همکاری جهاد کشاورزی و اداره غله و همچنین با استفاده ظرفیت نظارت نیروهای مردمی بسیج به صورت نسبی رفع شده و تا رفع کامل مشکل هم عزیزان به تلاش خود ادامه خواهند داد.

زاهددوست ضمن تشکر از خدمات نانوایی‌های پاکدست و زحمتکش تاکید کرد: متأسفانه برخی‌ها هم در این فضای کمبود نظارت تلاش کردند از آب کل آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند به گونه‌ای که بعد از فعال شدن نظارت در روز اول به گفته مسئولین امر از ۲۲ تا نانوایی شهر خورموج ۱۲ نانوایی فعال نبودند و برخی نانوایی‌ها فقط یک ساعت در روز فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به وجود جمعیت بالای مهاجرین خارجی در شهرستان افزود: وجود جمعیت بالای مهاجرین خارجی و افاغنه بدون ساماندهی در شهرستان به صلاح نیست. در برخی روستاها معادل جمعیت آن روستاها مهاجرین افغان سکونت دارند.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار دقیقی از تعداد مهاجرین افغان مستقر در شهرستان هم وجود ندارد و عدم وجود آمار دقیق از تعداد مهاجرین افغان یکی از اصلی‌ترین مشکلات مدیریت صحیح امور مربوط به آنان می‌باشد.

وی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و کمبود برخی زیرساخت‌ها، تحمیل هزینه‌های عمومی و یارانه‌ای بخاطر وجود جمعیت بالای مهاجرین نیز مشکلاتی را برای جامعه و مردم ایجاد می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر