چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس بازرسی شوراها و شهرداری های وزارت کشور:
فکرشهر: رییس بازرسی شوراها و شهرداری های وزارت کشور در سرکشی از شهرداری برازجان و در نشست با شهردار و مدیران شهرداری گفت: راه زنده کردن اقتصاد شهر برازجان، اصلاح محدوده شهری به سوی میدان شهید غضنفرالسلطنه و پایانه مسافربری و نیز بزرگراه و بیمارستان شهید گنجی است...
کد خبر: ۱۰۴۶۹۲
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: رییس بازرسی شوراها و شهرداری های وزارت کشور گفت: سازمان اداری شهرداری برازجان نیاز به اصلاح دارد و محدوده شهر با نگرش رونق اقتصادی شهر بایست اصلاح شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شهرداری برازجان، حشمت اله جعفری در سرکشی از شهرداری برازجان و در نشست با شهردار و مدیران شهرداری، گفت که «یکی از راه های اساسی و مهم رشد و رونق بیشتر برازجان، بازگشت این شهر به شاهراه ارتباطی بوشهر- شیراز است» و اظهارداشت: یکی از ریشه های ارگانیک و پایه ای شهر برازجان از سالیان کهن تاکنون، شاهراهی بودن این شهر و سودبری اقتصادی از «راه» بوده است که شوربختانه در مطالعات و مصوبه محدوده شهری که ۱۵ سال پیش انجام شد، این بنیان به کنار گذاشته شد. 

وی ادامه داد: امروزه با توجه به این که بیش از ۱۰ سال از زمان آخرین مصوبه محدوده شهری می گذرد، راه زنده کردن اقتصاد شهر برازجان و حتی افزایش اشتغال، اصلاح محدوده شهری به سوی میدان شهید غضنفر السلطنه و پایانه مسافربری و نیز بزرگراه و بیمارستان شهید گنجی است. 

جعفری افزود: اصلاح محدوده شهر با نگرش افزایش ظرفیت اقتصادی برای شهر و شهرداری بی‌گمان شوکی به تن نیمه جان شهری است که سرعت کاهش جمعیت آن بر سرعت افزایش جمعیت افزونی یافته است. 

رییس بازرسی شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر نقش مهم بانوان متخصص در توسعه‌ی نظام اداری، اظهار داشت: در شهرداری، زنان کاردان و متخصص کم نیستند، اما متاسفانه سهم ایشان در مدیریت شهری همواره ناچیز بوده که امیدوارم با نگاه مثبت آقای قدوسی، شهردار جوان برازجان، از توانمندی های مدیریتی زنان متخصص در کارآمدی بیشتر مدیریت شهری شهر تاریخی برازجان، بهره بیشتری برده شود.

دکتر جعفری با اشاره به این سخن از «حکیم نظام الملک» در «سیاست نامه» که «سپردن دو یا چند کار به یک کس، سبب تباه شدن کار و کشور است و نیز گماردن دو کس به یک کار، هم کار را تباه می کند و هم خود آن دو کس را»، گفت: وضعیت اداری که در شهرداری برازجان درست کرده اند، نمونه بارز سخن و پند آن حکیم بزرگ ایرانی است، زیرا می بینیم یک تن، همزمان دو تا چند مسوولیت دارد و یا یک کار در دو مدیریت جدا از هم جانمایی شده است؛ بنابراین یکی از کارهایی که شهردار بایست به فوریت پیگیر باشد، اصلاح ساختار اداری شهرداری است که بخشی از آن در دست خود شهردار است و بخشی هم در دست استانداری و وزارت کشور است که با پیگیری منطقی و رایزنی، آن هم درست خواهد شد.

وی، با بیان این که «شوراها نهاد برخواسته از رای مردم هستند و از جایگاه بلندی برخوردارند»، اظهارداشت: اعضای شورا موظفند شئونات شورایی و قانون را رعایت کنند.

رییس بازرسی شوراهای و شهرداران وزارت کشور، ادامه داد: کارکنان شهرداری، مستخدم اعضای شوراها نیستند، افتخار همه ماها بایست خدمتگراری مردم باشد. اعضای شورا طبق قانون حق دخالت در کار شهرداری و دستور و مکاتبه با شهردار و کارکنان شهرداری را ندارند و مکاتبات تنها با امضای رییس شورا و در صورت نبودن رییس شورا، با امضای نایب رییس شورا می تواند انجام شود.

جعفری ادامه داد: شهردار بایست نظارت کند تا لایحه های پر اشکالی که شهرداری از گذشته تاکنون برای شورا می فرستاده، در چارچوب قانون اصلاح رویه شود و این گونه نباشد که شهرداری موضوع یا هزینه ای را برای گرفتن مصوبه به شورا بفرستد ولی ردیف بودجه ای آن را مشخص نکرده باشد. 

وی افزود: بودجه، بستر همکاری شهرداری و شورا است و هر دو بایست در این چارچوب کار کنند و اینگونه نباشد که شورا بدون توجه به بودجه برای شهرداری هزینه تراشی کند. 

شهردار برازجان نیز در این نشست، با ابراز خرسندی از حضور رییس بازرسی شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور در شهرداری برازجان و برگزاری چنین نشستی، اظهار داشت: حضور نخبگان مدیریتی دشتستانی در سطح کشور، از یک سو مایه‌ مباهات همه‌ دشتستانی‌ها و از دیگر سو فرصت مغتنمی است برای رسیدگی و پیگیری هرچه بهتر امور که امیدواریم حضور عزیزانی همچون دکتر جعفری که از مدیران شایسته‌ی دشتستانی در وزارت کشور هستند، امکان رسیدگی بهتر و پیگیری مشکلات شهرمان را فراهم کند. 

مرتضی قدوسی افزود: یکی از موارد مهم مورد نظر، تغییر چارت اداری شهرداری است که امیدواریم با همکاری وزارت کشور، این مهم با سرعت بیشتری اجرا شود و شاهد تبدیل شدن واحد پسماند شهرداری برازجان به سازمان باشیم، زیرا چنین تغییراتی زمینه را برای ارتقای کیفی و اداری شهرداری فراهم خواهد نمود و پیشرفت های فراوانی را در ارائه‌ خدمات هرچه بهتر به شهر و شهروندان در پی خواهد داشت.

در این دیدار که حدود سه ساعت به طول انجامید، معاونین و مدیران شهرداری برازجان نیز به بیان دیدگاه های خود پیرامون مشکلات موجود بر سر راه توسعه‌ شهر و نیز ارتقای کیفیت فعالیت شهرداری پرداختند و رییس بازرسی شوراهای و شهرداران وزارت کشور نیز، در گفتگوهایی تخصصی با مسوولین واحدهای شهرداری، مطالب و راهنمایی هایی مطرح کرد و در پایان خواستار همکاری بهتر و بیشتر شهرداری و شورا با همدیگر در راستای پیشرفت شهر شد.

نظرات بینندگان
سلام
|
-
|
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
کسانی که در طی این سالها جلوی گسترش محدوده شهری را گرفته اند  و شهر را از گسترش و رونق انداخته اند بایدپاسخگوی  مردم باشند 
محمد
|
-
|
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۶
درود بر دكتر جعفري، ما بايد بيشتر قدر مفاخر و انديشمندان شهرستانمان را بدانيم. واقعاً بسيار خوب بيان نموده اند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر