پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۸۰۰
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴

فکرشهر: نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار هنرمندان و استادان خوشنویسی گناوه با عنوان " کلک ساحل" روز یکشنبه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در نگارخانه شادروان افتخاری این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس انجمن خوشنویسان گناوه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: معرفی و ترویج هنر خوشنویسی و  ظرفیت‌های هنری اعضای این انجمن در بین مردم هدف برپایی این نمایشگاه است.

محمد عباسی افزود: در این نمایشگاه ۳۰ اثر از ۱۰ هنرمند و استاد خوشنویس عضو انجمن خوشنویسی گناوه با موضوع های آیات قرآن مجید، اشعار فارسی و متون اختصاصی از کتب فارسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی گفت: این آثار در قالب‌های نستعلیق، ثلث، شکسته نستعلیق و نقاشی خط توسط این هنرمندان و استادان خوشنویس ارائه شده است.

عباسی بیان کرد:  نمایشگاه کلک ساحل، در سال‌های برگزاری جشن فرهنگ گناوه قبل از شیوع ویروس کرونا برپا می شد و  امسال با همکاری انجمن خوشنویسان، مؤسسه هیراد نور و ستاد برگزاری دهمین جشن فرهنگ گناوه برگزار شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان گناوه اظهارداشت:"پنجشنبه‌های خط" از جمله برنامه‌های ابتکاری این انجمن است که برای نخستین بار در استان بوشهر  راه اندازی شد و مورد استقبال هنرمندان و عموم مردم قرار گرفته است.

وی افزود: در این برنامه که پنجشنبه هر هفته در محل این انجمن برگزار می‌شود، خوشنویسان  اقدام به خوشنویسی با حضور علاقمندان به هنر خط و خطاطی می‌کنند.

دبیر دهمین جشن فرهنگ گناوه  گفت: به دلیل شیوع کرونا ، برنامه های دهمین جشن فرهنگ گناوه به صورت متمرکز برگزار نمی‌شود و به تناوب و  براساس زمان‌بندی شده تداوم خواهد یافت.

سعید بهمرد افزود: نمایشگاه خوشنویسی کلک ساحل از جمله برنامه‌های جشن فرهنگ گناوه است که همزمان با دهمین جشن فرهنگ برگزار می‌شود.

وی گفت: اختتامیه جشن فرهنگ گناوه در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر