پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۸۱۸
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با شناسایی و رفع موانع فراروی اجرای آب شیرین‌کن استان بوشهر زمینه برای سرعت بخشی به اجرای این پروژه‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نعمت‌الله ترکی روز یکشنبه در بازدید از پروژه‌های آب شیرین کن بوشهر اظهار کرد: در سفرهای استانی مسئولان سازمان بازرسی کل کشور پروژه های مهم عمرانی و تولیدی در بازدید میدانی و نشست با مدیران مربوطه مورد بررسی قرار ‌می گیرند تا چالش‌ها و مشکلات فراروی آنها برطرف شود.

وی بیان کرد: پروژه‌های آب شیرین کن بهره‌برداری شده در استان بوشهر اکنون ۱۰ درصد آب مورد نیاز این استان را تامین می‌کنند و با اتمام پروژه های در دست اجرا این میزان به بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابد.

عنوان کرد: تسریع در تکمیل پروژه‌ها و رفع موانع و مشکلات بانکی از جمله هدف‌های مهم در بازدید از پروژه های عمرانی و تولیدی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز  گفت: استان بوشهر هم اکنون نزدیک به تولید ۱۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در دست احداث دارد که پیش بینی شده این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسند.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: بوشهر از محدود مراکز استان است که آب آن نوبت‌بندی است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای پروژه‌های آب شیرین کن نوبت بندی آب در بوشهر برطرف شود.

وی اظهار کرد: شتاب‌بخشی در روند اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران پروژه های آب شیرین کن و روند ترخیص اقلام مورد نیاز آب شیرین کن ها از گمرک از جمله خواسته های مهم در اجرای پروژه‌های آب شیرین کن استان بوشهر است.

حمزه‌پور یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه آب شیرین کن جزیره شیف تا بهمن ماه و فاز نخست آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر تا پایان امسال وارد مدار تولید شود.

وی در ارتباط با پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر نیز گفت: این پروژه اکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده یک سوم ظرفیت آن تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان این سازمان روز یکشنبه به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان بوشهر در حوزه های مختلف بویژه پروژه های عمرانی، بازدید از تاسیسات بندری، گمرکی و انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی و دیدار با مسئولان و شرکت در نشست شورای قضایی و نهادهای نظارتی به این استان سفر کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر