پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۸۸۰
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۵

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال با همت محیط بانان در مناطق چهارگانه و مناطق آزاد (خارج از مناطق چهارگانه محیط زیستی) در این استان ۱۴۵ متخلف شکار و صید دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید احسان موسوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این ارتباط ۱۹ قبضه سلاح غیر مجاز، ۳۳  قبضه مجاز و ۲ سلاح جنگی کشف، ضبط و به مراجع قضایی تحویل شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۷۹۲ فقره صید آبزیان، ۲۹۲ شکار غیرمجاز پرندگان، ۲۳۷  زنده گیری، ۳۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران و یکهزار و ۱۰۳ ادوات صید و شکار در این استان کشف و ضبط شده است.

موسوی ادامه داد: با وجود مشکلاتی همچون کمبود نیرو و خودرو، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عملکرد یگان حفاظت محیط زیست بوشهر در ۹ ماه امسال مناسب ارزیابی می‌شود.

وی اظهار کرد: بخشی از این موفقیت را باید بدون شک حاصل مشارکت جوامع محلی دانست که در حفظ و حراست از مناطق پیرامونی خود نقش قابل توجهی ایفا کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هم‌استانی‎‌ها و بویژه دوست‌داران محیط زیست می‌توانند هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست گزارش کنند.
موسوی اضافه کرد: در مدت یادشده سه باند قاچاق پرندگان شکاری با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی متلاشی و از آنها هشت بُهله پرنده در معرض خطر انقراض از گونه های شاهین، بحری و بالابان کشف و ضبط شد.

استان بوشهر با دارا بودن پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر نخیلو، منطقه حفاظت شده تالاب حله، اثر طبیعی ملی گنبد نمکی، منطقه حفاظت شده بیرمی و خاییز، منطقه حفاظت شده مند و مناطق شکار ممنوع کوه مند و تنگ باهوش و کوه سیاه یکی از استان های مهم کشور در این زمینه است.

این مناطق زیستگاه انواع گونه هایی همچون آهو، پازن، قوچ و میش، پلنگ ایرانی، لاک پشت های در خطرانقراض جهانی، دلفین ها و انواع پرندگان بومی و مهاجر است.

هفت درصد مساحت استان بوشهر جزو مناطق حفاظت شده است که استاندارد ملی این شاخص باید ۱۰ درصد مساحت کل این استان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر