جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۸۹۶
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون ۷۹۰ هزار نفر از جمعیت استان، دست‌کم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمحمد خواجه ئیان بیان کرد: تا امروز بالغ بر یک میلیون و ۶۶۰ هزار دوز واکسن در استان بوشهر تزریق شده و ۷۹۰ هزار نفر از هم استانی‌ها دست‌کم یکی از نوبت‌های اول، دوم و یا سوم را دریافت کردند.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین نوبت واکسن در حال حاضر نوبت سوم است، افزود: تا کنون ۱۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر در استان این نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در حوزه دانش‌آموزی هم ۸۳.۵ درصد از دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال حداقل یک نوبت واکسن و ۶۹.۲ درصد هر دو نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان در حال حاضر تحت کنترل است، گفت: البته سیر نزولی ابتلا و بستری‌های کرونایی که از اواخر مرداد ماه امسال شروع شده بود اکنون متوقف شده است.
 
دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان ادامه داد: در هفته گذشته تعداد موارد مثبت بیماری از ۸۰ به ۱۶۳ مورد رسیده که حکایت از یک افزایش تقریبا دو برابری دارد و در کنار آن میزان مثبت شدن نمونه‌ها از ۷ به بالای ۱۰ درصد رسیده که این دو شاخص در کنار سیر صعودی بیماری در بعضی از استان‌های کشور می‌تواند یک هشدار جدی برای توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه از جمله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در استان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر