پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۹۴۸
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مدیریت کشت را مهم و ضروری دانست و گفت: کشاورزان استان بوشهر نباید هر ساله دغدغه فروش محصول خود را داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئولان آبدان اظهار داشت: کشاورزی یکی از مهمترین ظرفیت‌های منطقه آبدان است که تولید گوجه‌فرنگی از مهمترین محصولات این منطقه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: آبدان در عرصه منابع انسانی نیز ظرفیت‌های بزرگی دارد و شخصیت‌های بزرگی در این منطقه رشد کرده است که این منطقه را مستعد پیشرفت و دستیابی به موقعیت‌های مناسب کرده است.

امام جمعه بوشهر برنامه‌ریزی، مدیریت، نظرات، بازتولید را در حوزه کشاورزی ضروری دانست و بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت شود که کشاورزان دل‌نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت به فعال بپردازند.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان بوشهر نباید هر ساله دغدغه فروش محصول خود را داشته باشند تصریح کرد: مدیریت کشت یک امر مهم است و باید به‌گونه‌ای انجام شود که هم محصول باکیفیت و استاندارد تولید شود و هم اینکه فضای فروش محصول برای آنها فراهم باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری کشاورزی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید یک مجتمع بزرگ فرآوری محصولات کشاورزی خارج از فصل در آبدان ایجاد و راه‌اندازی شود.

وی آب را یکی دیگر از مشکلات مردم در آبدان دانست و افزود: آب کشاورزی و آب شرب از مسائل و مشکلات مهم در این منطقه است که باید به سمت کشاورزی مکانیزه و توسعه گلخانه‌ها برویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در فصل تابستان شاهد مشکلات فراوانی در حوزه آب شرب هستیم گفت: باید آب مورد نیاز مردم برای شرب و همچنین آب کشاورزی تأمین شود.

وی ضعف زیرساخت‌ها در شهرستان دیر و منطقه آبدان را یکی از مسائل مهم دانست و ادامه داد: در حوزه ورزشی، فرهنگی، هنری و… شاهد کمبودهای فراوانی در سطح این شهرستان هستیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: باید سندی نوشته شود و در یک بازه زمانی، توسعه زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی شود و در یک افق چند ساله، وضعیت ایده‌آل طراحی و تدوین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر