شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۹۷۷
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محسن خجسته مهر افزود: توسعه و تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی از اصلی‌ترین اولویت‌های شرکت ملی نفت است، در طرح توسعه فاز ۱۱ اکنون در مرحله حفاری چاه‌ها هستیم و بخشی از برداشت گاز از این فاز در سال آینده آغاز می‌شود.

وی گفت: با سازوکاری که طراحی شده بخشی از تولید را به جای برداشت در سال‌های آینده در سال ۱۴۰۱ تولید کنیم. اکنون حفاری این فاز سرعت گرفته و سکو در حال جابه‌جایی و انتقال است.

خجسته مهر درباره میدان گازی فرزاد هم گفت: میدان گازی فرزاد هم‌اکنون دارای یک قرارداد با شرکت داخلی است. برنامه کنونی بر تأمین و نصب جکت در این میدان گازی متمرکز شده است و ما به این کار سرعت داده‌ایم. پایه سکوی این میدان اکنون مشخص شده است، برای جابه‌جایی و نصب این سازه به ۶ ماه زمان نیاز است.

میدان فرزاد در نزدیکی جزیره فارسی در مرز مشترک ایران و عربستان واقع است.

وی در ادامه در خصوص میدان گازی پارس شمالی در استان بوشهر هم گفت: میدان گازی پارس شمالی معادل چهار فاز میدان گازی پارس جنوبی است. البته سیال این میدان با میدان پارس جنوبی تفاوت‌هایی دارد. برای تولید از این میدان در حال انجام دو اقدام هستیم. نخست اینکه حفاری چاه را آغاز و یک پیمانکار انتخاب کنیم که تأسیسات پیشین را جمع‌آوری کند. دومین کار هم این است که در حال انتخاب مشاور برای انجام مطالعات مفهومی این میدان هستیم.

خجسته مهر افزود: برآورد ما از برداشت گاز از میدان پارس شمالی روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر