جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۹۸۲
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهادکشاورزی باید هر چه زودتر مشکل و موانع احداث شهرک کشاورزی در دشت پلنگ دشتی را برطرف کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز سه شنبه در جمع مسئولان دشتی افزود: منطقه دشت پلنگ دشتی با بیش از چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی قطب اول زراعت و باغداری این شهرستان است.

وی افزود: با احداث سد بزرگ دشت پلنگ و تامین آب مورد نیاز برای توسعه کشاورزی زمینه برای اشتغال و تولید پایدار در این دشت فراهم می‌شود و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف اراضی کشاورزی برای احداث شهرک کشاورزی دشت پلنگ انجام شود.

کرمی تاکید کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی باید هر چه زودتر وضعیت این اراضی را تعیین تکلیف کند تا طرح  احداث شهرک کشاورزی در این دشت با سرعت اجرایی شود.

وی به مشکل تامین آب شرب شهرستان دشتی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای رفع مشکل آب ۲ شهرستان دشتی و تنگستان اختصاص یافته است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی درباره مشکل وضعیت کند پروژه راهسازی در محور دولت آباد به زیارت ساحلی و دهستان کبگان بیان کرد: با تلاش‌ها و  پیگیری‌های به عمل‌آمده اعتبار لازم برای شتاب بخشی اجرای این پروژه از محل اعتبارات ردیف ملی تامین شده  و امیدوارم هر چه زودتر این محور ارتباطی در دشتی تکمیل و ارتباط مرکز این شهرستان با نقاط ساحلی و بویژه بندر و گمرک بندر لاور ساحلی بهبود یابد.

وی به خسارت های سیل اخیر در استان بوشهر و بارش تگرگ در دشتی که موجب خسارت به کشاورزان بویژه گوجه کاران در باغان دشتی شد اشاره کرد و افزود: در جریان سیل اخیر در استان‌های جنوبی بوشهر جزو استان‌های خسارت دیده از سیل لحاظ نشده است که همه نمایندگان این استان در مجلس پیگیر حل این مشکل کشاورزان و خسارات های ناشی از سیل به تاسیسات عمومی مانند راه‌ها، آب و برق در این استان هستند.

کرمی، در مورد مشکل آب گرفتگی پل بزرگ کردلان در بخش شنبه وطسوج که بر اثر بالا آمدن آب رودخانه مند در هر بارندگی بالا دست مسدود می شود گفت: باید این مشکل به‌ صورت اساسی حل شود و با توجه به درخواست مردم بخش شنبه وطسوج برای احداث پست فوق توزیع برق در این بخش امیدوارم بر اساس قول‌هایی که  در نشست اخیر با وزیر نیرو  داشتیم هر چه زودتر  مشکل احداث پست برق شنبه نیز برطرف شود.

وی به اجرای طرح جذب نیروی بومی در پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: بیشترین جذب نیرو در فازهای ۲۲ و ۲۴ از دشتی بوده و به تازگی از ۲۰۴ نیروی حذب شده در فازهای  ۲۲ و ۷۰ نفر از این نیروها از دشتی وتنگستان است و بزودی ۳۰ نفر دیگر نیز جذب خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر