جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۰۲۰
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال رسیدن دمای هوای استان به صفر و یا کمتر خبر داد و گفت: به سبب وزش باد بسیار شدید خلیج فارس کاملاً مواج و طوفانی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر روز پنجشنبه روند کاهش دما در استان بوشهر شدت می‌گیرد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که از پنجشنبه‌شب تا اوایل روز یکشنبه ضمن وزش باد سرد نسبتاً شدید در برخی ساعات، دمای هوا در برخی نقاط نیمه شرقی استان و نقاط غیر ساحلی به شدت کاهش و به آستانه صفر درجه سلسیوس برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدت دمای سطح خاک نیز صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن (منفی) پیش‌بینی می‌شود.

وی از سرمازدگی و یخ‌زدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی خبر داد و بیان کرد: مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی استان بوشهر بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

وی با تاکید بر لزوم کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تصریح کرد: تمهیدات لازم برای صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی با توجه به سرمای شبانه به کار گرفته شود.

وزش باد بسیار شدید

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد شدید تا بسیار شدید غالباً شمال غربی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر کاملاً مواج و طوفانی است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت در ساعاتی سرعت وزش باد روی خلیج فارس به‌ویژه مناطق مرکزی خلیج فارس به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش یابد.

شکوهی‌پور بیان کرد: از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و پاره شدن تورهای صیادی خبر داد.

وی خواستار لغو ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، آمادگی دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با خسارت‌های احتمالی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر