پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۰۶۹
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: مدیر کل تامین اجتمای استان بوشهر گفت: بی تردید سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گر کشور نیازمند نیروی انسانی متعهد، پرتلاش و اخلاقمدار است که به همت عزیزان هسته گزینش بر تعمیق فرهنگ جذب نیروهای متعهد و پاسخگو در سازمان تامین اجتماعی اهتمام ویژه ای به عمل آمده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی تامین اجتماعی، «عباس دیری» در دیدار با مدیر و کارکنان هسته گزینش، با تاکید بر ارزشمندی منابع انسانی سازمان و تقدیر از فعالیت ها و اقدامات موثر هسته گزینش برای جذب افراد شایسته در بدنه تامین اجتماعی استان، تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با تمام توان سعی نموده است تا مدبرانه و مسوولیت پذیر انجام وظیفه نماید و در حقیقت گزینش با کارکرد تخصصی خود به دنبال افرادی است که تخصص و تعهد لازم را برای احراز مسوولیت در سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: اهمیت کار گزینش و تاثیر آن در فعالیت سازمان مشخص است و گزینش جایگاه رفیعی در بهبود عملکرد نیروی انسانی سازمان تأمین اجتماعی دارد. 

دیری، ضمن برشمردن اهميت و ضرورت هسته گزينش و يادآوري فرايندهاي گزينش به همراه بودن هسته گزينش با همكاران از بدو خدمت تا بازنشستگي نيز اشاره كرد و تاکید کرد: گزينش بايد هوشمندانه، عالمانه و دقيق باشد که انتخاب اين سه كلمه با مفاهيم مذكور از سوي مقام معظم رهبري اهميت كار گزينش را براي نظام به خوبي نشان مي دهد.

مدیر هسته گزینش تامین اجتماعی نیز با تشریح اهم اقدامات به عمل آمده در حوزه عملکرد این هسته گفت: هسته گزینش تامین اجتماعی استان بوشهر، سعی نموده با استناد به ساختار فرهنگی و اجتماعی موثر زمینه ای فراهم نماید تا نیروهایی خلاق، متعهد و اخلاق مدار را جذب نماید.

ماشاالله صدریزاده با تاکید بر اهمیت امر گزینش در سازمان تامین اجتماعی گفت: هسته گزینش سعی داشته و دارد تا رویکردی ارشادی و آموزشی داشته باشد، چرا که جذب و ورود نیروی انسانی متعهد به موفقیت ها و اهداف سازمان بیش از پیش کمک خواهد کرد. و سعی ما روي اين امر است كه كرامت افراد حتما حفظ شود.

وی افزود: اگر خداي ناكرده فردي دچار خطايي شد و ضعفي در كار خود داشت با توجه به اين فرمايشات پيامبر و ائمه در اين راستا، سعي ما بر اين است كه به بهترين شيوه و بهترين وجهي نقاط ضعف و خطاي فرد برطرف شود و  صرفا خطا و ضعف و خطاي انجام شده شخصا به خود فرد اعلام مي شود كه شما اين خطاي عملكردي را داشته ايد و در بسياري از موقع سعي كرده ايم تا همه جوانب را رعايت كنيم تا احدي از همكاران و خانواده وي نيز مطلع نشوند.

مدیر گزینش تامین اجتماعی استان بوشهر در خصوص فرآیند پذیرش افراد گفت: بعضا تصور اين است كه فرآيندي كه گزينش روي نيروي انساني انجام مي دهد فقط در بدو ورود تاثير و نقش دارد و هنگامي كه فردي در سيستم هاي دولتي پذيرش مي شود ديگر گزينش هيچ كاري با آن فرد ندارد. بايد گفت گزينش هم در بدو ورود فرآيندهايي دارد كه بايد انجام دهد و هم در ادامه خدمت باز گزينش فرآيندهايي را دارد كه همواره انجام مي دهد هم براي همكاران قراردادي هر ساله نظر گزينش موثر است و تمديد قراداد ايشان با نظر گزينش انجام مي شود.

وی ادامه داد: فرآيند گزينش اين گونه نيست كه براي تصميم گيري سرنوشت اداري يك شخص به يك نوشته يا يك تلفن يا سفارش له يا عليه فرد استناد شود. قطعا قانونگذار پيش بيني كرده است كه بايد مستندات لازم و كافي وجود داشته باشد اولا تحقيقات و استعلام هاي  لازم از محل كار، از محل سكونت ، محل تحصيل و ...  انجام مي پذيرد و فعاليت هاي گذشته فرد از مبادي ذيربط استعلام مي شود  و جهت تكميل،  مصاحبه اي از فرد انجام مي شود كه تكميل كننده تحقيقات انجام شده است.

صدری زاده ادامه داد: در مورد حجم كاري گزينش هم بايد بگويم اينگونه نيست كه فقط در بدو استخدام و جذب نيرو فعاليت داشته باشد.

وی اضافه کرد: در سايه عنايات حضرت حق و  تلاش همكاران هسته گزينش و حمايت هاي مدیرکل تامین اجتماعی استان در سال ۱۳۹۹ توانستیم رتبه برتر را در بين هسته های دستگاه های اجرایی استان کسب نماییم.

 در پایان این دیدار مدیرکل تامین اجتماعی استان با اهدا لوح سپاس از مدیر و کارکنان هسته گزینش تقدیر و تجلیل نمود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر