جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۰۸۱
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: آلودگی نفتی تاسیسات نفت منطقه گلخاری در نزدیکی روستای گماران این شهرستان به صورت غیرمجاز دفن شده است.

به گزارش فکرشهر، کامبیز عبدالهی افزود: درپی تماس رئیس شورای اسلامی روستای گماران مبنی بر  آتش‌سوزی طبیعت حوالی آن روستا، بلافاصله در محل حاضر و جهت علل آن  بررسی و کارشناسی لازم صورت گرفت و مشخص شد این اتفاق بر اثر نشت نفت از تاسیسات نفت گلخاری بوده است.

وی اظهارکرد: با بررسی های به عمل آمده محدوده‌ای در حدود  یک کیلومتر با عمق قریب به ۶۰ سانتی‌متر دچار آلودگی نفتی شده است .

عبدالهی گفت: در بازدید مجددی که با رئیس شورای اسلامی شهرستان و همچنین عضو شورای اسلامی استان بوشهر از گناوه از این نقطه به عمل آمد ، جزییات اتفاق روی داده بررسی و ثبت شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: باتوجه به اینکه  آلودگی ایجاد شده باید از طبیعت برداشته و به مکان تعیین شده‌ شرکت نفت منتقل شود اما این مهم صورت نگرفته و فقط با خاکریزی  دفن شده است که  این اداره از طریق مراجع قضایی پیگیر این معضل زیست محیطی خواهد شد.

میدان  نفتی گلخاری از میدان‌های نفتی ایران در استان بوشهر است، که در فاصله ۲۰ کیلومتری از شمال‌شرقی بندر گناوه نزدیکی روستای گماران مستقر است.

منطقه نفتی  گلخاری از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، که عملیات بهره‌برداری از آن توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.

شهرستان گناوه فاقد دفتر شرکت نفت برای  پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر