چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۱۲۰
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

فکرشهر: امام جمعه خارگ گفت: بازسازی و نوسازی مدارس دغدغه‌ اهالی این جزیره است و خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم پروژه‌های عمرانی این حوزه به سرانجام برسد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام موسی کمالی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش جزیره خارگ اظهار داشت: حضرت زهرا (س) جایگاه والایی در عالم هستی دارد، جایگاه بانوان بسیار بزرگ و رفیع است.

وی افزود: اگر به دنبال آن هستیم که جزیره‌ای پیشرفته و موفق داشته باشیم باید آموزش و پرورش موفق داشته باشیم و جزیره خارگ این قابلیت و استعداد را دارد که آموزش و پرورش به این جایگاه برساند، جایگاه این اداره در حد وزیر است، آقای رستم قاسمی نمونه بارز تحصیل کنندگان در این جزیره است.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: آموزش و پرورش خارگ جایگاه قبلی خود را از دست داده و باید تلاش شود جایگاه اصلی خود را به دست آورد، آموزش و پرورش نقش محوری در جزیره ایفا می‌کند، به دو مقوله پرورش و تربیت باید توجه ویژه ای شود.

حجت السلام کمالی خاطر نشان کرد: بازسازی و نوسازی مدارس دغدغه‌ی اهالی این جزیره است، خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم پروژه‌های عمرانی این حوزه به سرانجام برسد.

آموزش و پرورش کلید توسعه است

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش کلید توسعه است، اگر امروز در بسیاری از مسائل پیشرفت کرده‌ایم همه اینها مدیون تلاش معلمانی است که زندگی خود را برای تربیت نسل آینده گذاشتند.

فاطمه ندیم زاده افزود: مهمترین جایگاه و با ارزش ترین محل برای توسعه و تربیت دانش آموزان ابتدا در خانواده و سپس مدرسه است، بهترین نوع تربیت در مدرسه انجام می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ تصریح کرد: تعداد دانش آموزان جزیره خارگ در سال جاری یک هزار و ۵۱۰ نفر است، همچنین دانش آموزان بازماندگان از تحصیل ۲ نفر هستند که تیم فرهنگی این اداره در حال رایزنی جهت بازگشت مجدد به تحصیل این دانش آموزان عزیز هستند.

توجه به حوزه فرهنگی و آموزشی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خارگ در جلسه شورای آموزش و پرورش جزیره خارگ اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در تربیت فرزندان ما نقش ویژه ای دارد.

هدی موری افزود: شورای شهر خارگ دغدغه اصلی خود را در حوزه فرهنگی و آموزشی جزیره می‌داند که در این زمینه با یک برنامه ریزی مدون در ارتقا این حوزه بیش از پیش موفق باشیم.

وی تصریح کرد: مدارس، در صف مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند و باید از آثار برنامه‌های تحولی برخوردار شوند و خود نیز تحول را در تغییر رفتار دانش‌آموزان مدیریت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر