جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۱۳۶
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر از افزایش ۶۷ درصدی اعتبارات حوزه آبخیز دارى استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید رضا حسینی گفت: اعتبارات امسال حوزه آبخیز داری استان بیش از هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال است.

وی اولویت هزینه‌کرد این اعتبارات را کنترل و مهار سیلاب، استحصال آب و تغذیه سفر‌ه های آب زیرزمینی و کنترل و کاهش فرسایش خاک برشمرد.

حسینی افزود: با صرف این اعتبارات امسال پیش‌بینی می‌شود با اجرای حداقل ۵۰ سازه خاکی و سنگ و ملاتی بیش از ۲۷ هزار هکتار با حداقل 2 میلیون متر مکعب آب در هر بارندگی به حجم مخازن قابل استحصال طرح‌های آبخیزداری استان اضافه شود.

وی بیان کرد: مجموعه عملیات اجرا شده تاکنون مساحتی بیش از ۴۳۶ هزار هکتار از سطوح حوضه‌های آبخیز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حسینی گفت: نتیجه اجرای این طرح‌ها کاهش و کنترل فرسایش خاک و حمل رسوب، استحصال آب ناشی از بارش‌های سالانه، کنترل سیلاب‌های مخرب سالانه و کاهش خسارت احتمالی ناشی از آن است.

وی اضافه کرد: سازه‌های آبخیزداری که در سال‌های گذشته تاکنون در استان اجرا شده است، می‌توانند در هر مرحله با آبگیری کامل ۳۳ میلیون مترمکعب آب را استحصال و به سفره‌های زیرزمینی تزریق کند.

حسینی گفت: تزریق این میزان آب به سفره‌های زیرزمینی موجب افزایش منابع آب زیرزمینی شده و به طور موثر در کنترل سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل نقش دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر