پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۱۶۲
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه و ارتقای سطح همکاری ایران و روسیه مایه اقتدار جبهه مقامت در مقابل جبهه زیاده خواه و تروریسم به سرکردگی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: سفر رئیس جمهور ایران به روسیه با هدف ارتقای سطح همکاری ۲ کشور در تاریخ کنونی ایران و جهان مهم است و می‌تواند سرفصل نوینی در عرصه رشد اقتصادی و امنیت منطقه‌ای باشد.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط پیگیری، نظارت و اجرایی کردن مصوبه‌های سفر رئیس جمهور ایران به روسیه ضروری است و این حرکت می‌تواند مایه اقتدار ایران، مسلمانان و کشورهای طرف قراردادها از جمله چین و روسیه، سوریه، لبنان، افغانستان و عراق باشد.

صفایی بوشهری گفت: مهم این است که تمام مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به روسیه که بر اساس عزت، مصلحت و اقتدار ایران تصویب شده پیگیری و از فرصت ها استفاده و نظارت کارآمد صورت گیرد.

به گفته امام جمعه بوشهر دولتمردان منطقه فریب آمریکا را نخورند چون سفر رئیس جمهور ایران به روسیه سفر صلح با پیامد اقتدار اسلام و امنیت منطقه است و برای هیچ کشوری اثر منفی ندارد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی گفت: ایجاد فشار اقتصادی و فرهنگی از سیاست‌ها و رویکرد جهان استکبار و دشمنان اسلام است.

وی بیان کرد: دشمن متصور است که با اعمال فشار اقتصادی جامعه هدف را  مجبور به تسلیم می‌کند.

امام جمعه بوشهر در باره تهاجم فرهنگی گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال ایجاد دگردیسی و تغییر هویت فرهنگی جامعه هدف است به نحوی که مردم فرهنگ اسلامی مقاومت را کنار بگذارند و به سمت ابتذال حرکت کنند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: یکی از از شیوه‌های دشمن این است که فشار اقتصادی بیاورند و در شراطی که ذهن همه معطوف برطرف کردن مشکلات ناشی از این فشار است تهاجم و تحول فرهنگی ایجاد کنند.

وی به مسئولان فرهنگی کشور هشدار داد در کنار برطرف کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به فکر مسائل فرهنگی نیز باشند و از این مساله مهم غفلت نکنند.

امام جمعه بوشهر گفت: زندگی مردم در عرصه اقتصاد و معیشت به گونه ای باشد که مردم براحتی زندگی کنند و درعرصه فرهنگی به گونه ای برنامه ریزی کنند که فرهنگ ایرانی - اسلامی حفظ شود.

صفایی بوشهری در باره امتحاناتی که از جوانان استان بوشهر برای ورود به پتروشیمی ها گرفته می شود تاکید کرد: با توجه به اینکه این پتروشیمی‌ها در این استان هستند نباید امتحان آن در جای دیگر برگزار شود.

وی یادآور شد: همچنین مسئولانی که امور نفت، گاز و پتروشیمی را برعهده دارند دقت کنند جوانان استان بوشهر امتیاز ویژه داشته باشند چون بومی هستند و اگر جوانی اعتراض کرد باید به این اعتراض توجه، بررسی، دقت و احترام گذاشته شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یک ثروت ملی در استان بوشهر به شمار می‌روند و مردمان این استان حافظ و میزبان این صنایع هستند و باید از این ظرفیت بهره‌مند شوند چون این به سود خود صنایع نیز هست.

وی در باره کالای همراه ملوان (ته لنجی) نیز گفت: استان‌های ساحلی سال‌ها است که درگیر مساله کالاهای ته لنجی هستند و به تازگی با مصوبه شورای تامین استان بوشهر حرکت‌های خوبی در زمینه جابه جایی این کالاها در شهرستان‌های این استان صورت گرفته که باید بر حسب قانونی که وجود دارد، مدیریت شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: ماشین هایی که این کالاهای وارداتی را حمل می کنند و به عنوان شوتی معروف هستند به دلیل سرعت بالا موجب بروز حوادث دردناکی از جمله کشته شدن حدود ۴۰ نفر و مجروج شدن تعداد زیادی از مردم شده اند که با اجرای این مصوبه این معضل برطرف می شود.

وی با تقدیر از استاندار بوشهر یادآور شد: حمل و نقل کالای ته لنجی در استان بوشهر با تدابیری که شده آزاد و این افراد لازم نیست که خطر کرده و به خود و مردم آسیب وارد کنند.

صفایی بوشهر از رئیس جمهور خواست تا برای کوله بری و ته لنجی قانونی منطقی که هم به سود مردم و نظام باشد، تدوین کنند.

وی با تاکید براینکه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان نیازمند تحول جدی است گفت: گذشته از این که در مورد زیرساخت‌های فرهنگی کمبودهایی در استان بوشهر وجود دارد برخی از این مراکز معارض پیدا می کنند و تعطیل می شوند مانند مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی استان بوشهر که از مسئولان استان می خواهم در این زمینه تدبیر و مشکل را برطرف کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: مسئولان فرهنگی استان بوشهر باید برای مشکلات معارض اماکن فرهنگی تدبیر کنند و انتظار می رود با رویکرد نوین این مشکلات برطرف شود.

صفایی بوشهری همچنین بر ضرورت مراعات شیوه نامه های بهداشتی در زمینه  شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: با توجه به سویه های مختلف شناسایی شده در کشورهای اروپایی احتمال ورود این سویه ها به ایران وجود دارد و اگر شیوه های بهداشتی رعایت نشود مبتلا به همان مشکلات گذشته می شویم.

وی با اشاره به میلاد حضرت فاطمه (س) یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی بودند که جوهره عالم وجود در وجود ایشان که عبودیت الهی است تجلی دارد.

صفایی بوشهری بیان کرد: ولایت مداری  مدیریت عرصه خانه و خانواده، ایمان، تقوا، اخلاق، نهادینه کردن فرهنگ صیانت از شخصیت زن، جهاد فرهنگی، حاضر شدن در صحنه های مهم  دینی و اجتماعی و بیان حق و مجاهدت در این راه از ویژگی‌های شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی ادامه داد: انتظار می رود همه نهادهای فرهنگی در بیان و تبیین شخصیت و شیوه زندگی حضرت زهرا (س) تلاش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر