شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ نا بسامانی در شهرداری برازجان:
فکرشهر: هرچند برخی مشکلات ازجمله معطل شدن مراجعین، نبود مسئولین و گم شدن پرونده ها در سال های قبل هم وجود داشت ولی ثبات و یکپارچگی مدیریت و آشنایی پرسنل با وظابف و موظف شدن آن ها به انجام امور باعث...
کد خبر: ۱۰۵۲
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴

فکرشهر: در چند سال اخیر، قبل از شروع تعطیلات نوروزی، شهرداری برازجان با تعیین برخی جوایز و بخشودگی ها سعی می کرد شهروندان برازجانی را به پرداخت عوارض تشویق کند و با وجود برخی موانع در این امر تا حدودی نیز موفق شده بود.

هرچند برخی مشکلات از جمله معطل شدن مراجعین، نبود مسئولین و گم شدن پرونده ها در سال های قبل هم وجود داشت ولی ثبات و یکپارچگی مدیریت و آشنایی پرسنل با وظابف و موظف شدن آن ها به انجام امور باعث شده بود در اسفند 91 مراجعین تا حدودی راضی تر بوده، زمان کم تری را برای انجام امور خود در شهرداری صرف کرده و از پرداخت عوارض در آخر سال استقبال بیشتری کنند و شهرداری نیز در نیل به هدفش که همان پرداخت به موقع عوارض است، موفق تر بود ولی این وضعیت تا اسفند 92 تداوم نیافت.

حضور کادر جدید مدیریتی، تغییر و تحولات و جابجایی فراوان در تمامی پرسنل شهرداری از کارمند ساده تا مدیر و معاون و ...، گماردن افراد در پستی که تخصص، سابقه و آشنایی ندارند و حتی جابجایی اتاق ها و به نوعی سونامی تغییرات در تمام وجوه و بخش های شهرداری برازجان باعث شد اوضاع حاکم بر این سازمان دچار نا بسامانی شده و اندک نظم ایجاد شده در آن نیز ناپدید گردد؛ و البته این مشکلات در بخش ساختمانی شهرداری برازجان به دلیل جابجایی اتاق بایگانی و نبود افراد آشنا به اوضاع بیشتر نمود دارد.

یکی از مراجعین شهرداری که زنی حدودا 50 ساله است، در این باره به فکرشهر گفت: اسفند ماه هر سال برای پرداخت عوارض منزلم مراجعه می کنم؛ چند سال قبل هم گم شدن پرونده ها و معطلی اتفاق می افتاد ولی امسال بدتر از سال های قبل است.

وی ادامه داد: قبل از تعطیلات، چند بار به شهرداری مراجعه کردم که هر دفعه بعد از معطلی صبح تا ظهر گفتند برو و فردا بیا و در روز آخر هم گفتند سال بعد که می شود بعد از تعطیلات نوروز سال 93 مجددا بیا تا دنبال پرونده ات بگردیم.

این خانم ادامه داد: امروز هم از صبح تا الآن که ساعت 12:30 ظهر است شهرداری هستم و هنوز پرونده ام پیدا نشده است و بعد از چند بار که از این اتاق به آن اتاق رفته و با پای درد به طبقه ی بالا رفته و آمده ام، آقای مسئول می گوید صبر کن تا من بروم بچه ام را برسانم و برگردم و دوباره دنبال پرونده ات بگردم.

وی تاکید کرد: این اتفاق هر سال رخ می داد ولی این دفعه بیشتر از قبل بی نظمی وجود دارد و پرسنل جدید حتی نمی دانند کجا باید دنبال پرونده ی من بگردند.

او اضافه کرد: برای اجرای حقوق شهروندی و پرداخت بیت المال و کمک به زیباسازی شهرم می آیم که عوارض را پرداخت کنم ولی به نظر می رسد این بار پرونده ی منزلم را در اسباب کشی دور انداخته اند و من هم دیگر وقت و تمایلی برای بیشتر معطل شدن ندارم. 

این نمونه، تنها یکی از ده ها مراجعه ی روزانه به شهرداری برازجان می باشد که ظاهرا با شعار شهردار و اعضای شورای شهر مبنی بر تکریم ارباب رجوع و راه انداختن کار مردم و رضایت آن ها فاصله ی زیادی دارد و هیچ کس هم به فکر بهبود اوضاع نمی باشد.

تداوم این وضعیت شاید کسانی که مجبور هستند و به قول معروف کارشان لنگ شهرداری است را همچنان معطل و در  حال رفت و آمد نگه دارد ولی کسانی که تنها برای کمک به شهرشان به شهرداری برازجان مراجعه می کردند را ناامید کرده و عدم همکاری شهروندان در آینده را در پی خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر