جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۲۵۷
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: معادن، کارخانه سیمان و شرکت بهره‌برداری نفت نرگسی از آلوده‌کنندگان شاخص هوای دشتستان هستند که باید برای کاهش آلودگی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ماریا خویش‌دوست در حاشیه نشستی به مناسبت هفته هوای پاک،  بیان کرد: بیش از ۲۵ معدن شن و ماسه، کارخانه گچ و سیمان و شرکت بهره‌برداری نفت نرگسی وحدتیه مراکز شاخص در زمینه آلودگی هوا در شهرستان هستند.
 
وی تاکید کرد: نهاد‌های مرتبط با کنترل آلودگی باید برای بررسی میزان آلودگی‌ها و ارائه راهکار‌های اجرایی کاهش آن، با جدیت برنامه‌ریزی کنند.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: داشتن پیوست سلامت، (ارزیابی آثار سلامت (HIA)) برای صنایع بالقوه آلاینده، می‌تواند چشم‌انداز واضحی از وضعیت آلایندگی و تاثیرات آن بر محیط زیست اطراف و سلامت مردم ساکن در آن مناطق مشخص کند.
 وی با اشاره به مشکلات مربوط به محل دفن زباله‌های شهری و روستایی و سوزاندن زباله‌ها، روز ملی هوای پاک را روزی برای یادآوری اهمیت هوای پاک در سلامتی جامعه و عزم جدی همه افراد و مسئولین در کاهش آلودگی‌های هوا دانست.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان هم گفت: برخی مناطق شهرستان از جمله روستای راهدار و روستا‌های اطراف در محاصره صنایعی قرار دارند که کوچک‌ترین بی‌توجهی به استاندارد‌ها می‌تواند باعث آلودگی هوا و آثار آن بر مردم این مناطق شود.
 طاهره موسوی گفت: فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست باید تقویت شود و می‌توان آن را از سطحی کوچک‌تر آغاز کرد، مانند حفاظت از محیط خانه، روستا، شهر، رودخانه و دریاچه در برابر آلودگی.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر