پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بر اثر بی توجهی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان؛
فکرشهر: یک منبع آگاه دراین باره گفت: بر اثر بی توجهی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر (( قلعه تاریخی احمد خان تنگستانی )) که نماد مبارزه با استعمار پیر انگلیس بود و می توانست در فهرست...
کد خبر: ۱۰۵۲۷
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: بقایای قلعه احمد خان تنگستانی با خاک یکسان شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سایت محلی بیرمی، نوشت: بقایای قلعه تاریخی احمد خان تگستانی امروز، یکشنبه، 9 فروردین ماه 94 توسط بازماندگان وی تخریب شد.

\n\n

یک منبع آگاه دراین باره گفت: بر اثر بی توجهی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر (( قلعه تاریخی احمد خان تنگستانی )) که نماد مبارزه با استعمار پیر انگلیس بود و می توانست در فهرست آثار ملی ثبت و سپس ساماندهی و مرمت  شود امروز کاملا تخریب گردید و با خاک یکسان شد.

\n\n

وی تصریح کرد: این یک فاجعه برای آثار تاریخی شهرستان تنگستان می باشد و مسئولین شهرستان باید فکر اساسی برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی کنند. در حالی که همه ما دغدغه امان قلعه تاریخی کلات هست نه تنها کاری برای این قلعه نمی کنند بلکه امروز شاهد آن هستیم که قلعه تاریخی شهید احمد خان تنگستانی  که نماد مبارزه و قیام جنوب می باشد و حتی در سال های گذشته آثاری قدیمی و عتقیه در آن کشف شد که خود می توانست یکی از راه های برای ثبت شدن آن باشد، متاسفانه امروز شاهد صحنه دردناکی هستیم که هویت تنگستان را با خاک یکسان می کنند و چه بسا در آینده نه چندان دور شاهد تخریب قلعه زائر خضر خان اهرمی ( امیر اسلام ) باشیم.

\n\n

بر اساس این گزارش، احمد خان تنگستانی فرزند محمد باقر خان تنگستانی از همرزمان شهید رییس علی دلواری در مبارزه استعمار انگلیس بود.

\n\n

قدمت این اثر تاریخی که در ورودی شهر اهرم قرار داشت، نزدیک به ۲۰۰ سال تعیین شده بود.

\n\n

01

\n\n

004

\n\n

006

\n\n

007

\n\n

008

\n\n

09

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر