پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۲۹۴
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن، از ۱۷ مادر، همسر و خانواده شهیدان سپاه حفاظت هواپیمایی استان بوشهر تجلیل شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیین تجلیل از خانواده شهیدان سپاه حفاظت هواپیمایی استان بوشهر و جشن سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: نقش زن در نظام آفرینش بسیار ارزشمند و در تولد انسانیت و نهادینه کردن فرهنگ الهی و دینی بسیار مهم است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار برای ضربه زدن به مسلمانان از دیرباز بر چند عنصر برنامه‌ریزی کرده و آن را دنبال می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها حذف و یا کمرنگ کردن نقش مادر و همسر در خانواده است.

او اضافه کرد: از زن در جوامع غربی و سرمایه‌داری به‌عنوان کالای تجاری و تبلیغاتی بهره‌کشی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ترویج ابتذال اخلاقی و جلوگیری از تحصیل زنان در دوره‌های گوناگون از جمله برنامه‌های استکبار علیه زنان و جامعه اسلامی بوده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: باید در کنار توجه به اقتصاد، به فرهنگ هم نگاه ویژه‌ای داشت و یکی از پایه‌های بنیادین فرهنگ نقش زن و مادر در خانواده و جامعه است.

او حضرت زهرا(س) را نماد تمام خوبی‌ها دانست و بر الگوگیری از ایشان در تمامی امور تأکید کرد.

در این آیین و با عنوان «نخستین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت» از ۱۷ خانواده شهید حفاظت هواپیمایی استان بوشهر تجلیل و از کتاب «آخرین آیه» روایت زندگی شهید محمد نوری و کتاب صوتی «قهرمان روستای ما» روایت زندگی شهید عباس آفریدون رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر