پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: اخیرا، سهام فناوری و ارز‌های رمزنگاری شده شاهد سقوط قابل توجهی است که ثروت برخی از ثروتمندترین افراد جهان در هفته گذشته نیز ضربه خورده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از بلومبرگ،  ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، با ۲۵.۱ میلیارد دلار و جف بزوس از آمازون با کاهش ۲۰ میلیارد دلاری ثروت خود، چانگ پنگ ژائو از بایننس با  ۱۷.۷ میلیارد دلار و مارک زاکربرگ از فیس بوک نیز با ۱۰.۴ میلیارد دلار ضرر در فهرست ثروتمندان سرشناسی هستند که از این شرایط متضرر شده اند.

درواقع، این هفته، بدترین هفته برای بازار سهام آمریکا از زمان سقوط در زمان شروع همه گیری کرونا بود و شرکت‌های بزرگ متضرر شدند، به طوری که پلوتن به زیر قیمت عرضه اولیه سهام خود سقوط کرد و نت‌فلیکس با شدیدترین افت خود در یک دهه اخیر مواجه شد و سهام سازندگان تراشه نیز با مشکل مواجه شدند.

انتظار می‌رود که آشفتگی در بازار‌ها در هفته جدید با مجموعه‌ای از گزارش‌های درآمدی عمده از جمله اپل، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، اینتل و تسلا ادامه یابد. ارزش کریپتوکارنسی‌ها نیز در این هفته کاهش یافت و بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته سقوط کرد، زیرا ارزش سایر دارایی‌های دیجیتال نیز آسیب دید.

سقوط چشمگیر در بازار‌های کریپتو همچنان شدیدتر شد، زیرا صد‌ها میلیارد دلار توسط سرمایه گذاران در طول هفته از دست رفت. بیت کوین در هفته گذشته ۱۶.۸ درصد کاهش یافته است، اما سایر ارز‌های رمزنگاری شده ضرر‌های چشمگیرتری داشته اند: اتریوم اکنون ۲۵ درصد کاهش یافته است.

این بدترین شروع سال برای بیت کوین در تاریخ بود.  پس از رسیدن به رکورد ۶۸۰۰۰ دلار (۵۰۰۰۰ پوند) در نوامبر، اکنون به زیر ۳۵۰۰۰ دلار رسیده است.

بر اساس شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، ثروت آقای ماسک ۹ درصد کاهش یافته است، اما او همچنان با اختلافی  بسیار زیاد، با ثروت ۲۴۳.۴ میلیارد دلاری، پیشتاز گروه ثروتمندترین افراد جهان است.

آقای بزوس با ثروتی بالغ بر ۱۶۷.۶ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.  بلافاصله پس از او،  برنارد آرنو، سرمایه‌دار خرده‌فروشی لوکس فرانسوی، با ۱۶۷.۵ میلیارد دلار قرار دارد که می‌تواند از بنیانگذار آمازون پیشی بگیرد و در رتبه دوم قرار گیرد و به عنوان تنها فردی در میان ده کشور برتر در هفته گذشته، هیچ ارزش خالصی را از دست نداده باشد.

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت نیز  با ۱۲۸.۶ میلیارد دلار رتبه چهارم را دارد و لری پیج گوگل با ۱۱۶.۵ میلیارد دلار رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر