جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۳۴۵
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۳

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: از یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۵۵۵ هکتار مساحت زمین‌های جانمایی شده در سامانه ثبت اسناد، یک میلیون و ۶۱۹هزار و ۱۱۶ هکتار معادل ۹۳ درصد این مساحت در سامانه ثبت اسناد تثبیت شده است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا منتظری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده انتظار می‌رود طی یک ماه آینده ۱۰۰ درصد این زمین‌های ملی تثبیت شود.

وی اضافه کرد: در راستای ماده ۹ قانون افزایش بهروری بخش کشاورزی و تبصره ذیل ماده ۳ قانون جامع حدنگار عملیات رقومی سازی و اصلاح هندسی نقشه پلاک های مربوطه صورت گرفته و ۱۰۰ درصد این اراضی در سامانه ثبت اسناد جانمایی شده است.

منتظری در خصوص صدور سند تک برگ برای پلاک‌های ملی اظهار کرد: تاکنون در سطح یک میلیون و ٤٩٧هزار و ٩٩٠ هکتار در قالب یک هزار و ۹۱  قطعه سند تک برگ در استان صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآورشد: در زمان حاضر برای ۸۶ درصد زمین‌های ملی استان بوشهر سند تک برگ صادر شده است.

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده سال ۱۴۰۰ سال پایان عملیات حدنگاری ( کاداستر) زمین‌های ملی در استان بوشهر است.

منتظری با اشاره به وظیفه ذاتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حفاظت و صیانت از اراضی ملی و انفال و جلوگیری از تعرض و تصرفات غیر قانونی گفت: اجرای عملیات حدنگاری می تواند در رسیدن به این هدف تاثیر گذار باشد.

وی یادآورشد: با اجرای عملیات حد نگاری و گرفتن سند تک برگ ضمن اعمال استانداردهای کاداستر در نقشه های اجرای مقررات و ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی، رفع مغایرت های احتمالی نقشه های ملی و مستثنیات، پاسخگویی سریع و شفاف به استعلام‌ها، کاهش اختلاف‌های بین اراضی اشخاص و دولت و در نهایت روان سازی در صیانت از انفال و حفظ حقوق بیت المال محقق می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر