چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان عرصه موسیقی این استان در جشنواره ملی موسیقی جوان با شایستگی و توان هنری و موسیقایی خود افتخار آفرین شدند.

به گزارش فکرشهر، حماسه حق‌پرست روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در چهار بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی و بخش آفرینش و آهنگ‌سازی برگزار شد.

وی بیان کرد: استان بوشهر در این چهار بخش در سه گروه سنی الف، ب و ج شرکت کننده داشت که باتوجه به وضعیت کرونایی شرکت کنندگان آثار خود را براساس چارچوب‌های تعریف شده و ابلاغی از سوی دبیرخانه جشنواره ضبط و ارسال کردند.

حق پرست ادامه داد: در این جشنواره ۳۰ نفر از هنرمندان و جوانان در دو مرحله مقدماتی و پایانی به موفقیت‌هایی  دست یافتند.

وی افزود: در بخش نواحی سواحل جنوب بوشهر در رشته  ضرب و تمپو پارسا پالیزدان، آراد عباسی و محمد هاشمی موفق به کسب رتبه نخست شدند و مهدی خارگی نیز به رتبه سوم دست پیدا کرد.

حق پرست بیان کرد: در بخش ضرب و تمپو سروش صمیمی، هلنا ابراهیمی، مریم امیری و متین باژوند از سوی دبیرخانه جشنواره ملی موسیقی جوان مورد تقدیر واقع شدند.

وی گفت: در بخش نواحی سواحل جنوب بوشهر مبین مظلوم زاده و بردیا بهرام نژاد در شاخه نی انبان موفق به کسب رتبه دوم مشترک شدند و یاسین شریفیان و آرمین محمدی نیز رتبه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

حق پرست یادآورشد: بردیا بهرام نژاد و مبین مظلوم زاده  در شاخه نی جفتی نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: میلاد مقاتلی نیز در بخش نواحی سواحل جنوب هرمزگان(شرکت کننده از بوشهر) در شاخه خود موفق به کسب رتبه نخست شد.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: در بخش نواحی سواحل جنوب در رشته نی انبان سیده یسنا هاشمی، بهنام اهرمی، پوریا میرزایی، حمید مصطفی و عباس حیدری مورد تقدیر قرار گرفتند.

پوریا میرزایی در بخش نواحی سواحل جنوب(بوشهر) در شاخه نی جفتی و عرفان سعیدی در شاخه فلوت مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: عرفان سعیدی همچنین در بخش نی جفتی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره ملی موسیقی جوان شد.

حق‌پرست ادامه داد: در بخش نواحی سواحل جنوب (بوشهر) همچنین از محمد امین گرگانی‌نژاد در شاخه دایره و حسن یوسف‌پور و مریم امیری در شاخه دمام تقدیر شد.

وی افزود: در بخش دستگاهی نیز حسین نوح پیشه در شاخه آواز موفق به راهیابی به مرحله نهایی شد.

حق‌پرست عنوان کرد: ماهان فولادی نیز علاوه بر کسب رتبه سوم در شاخه سه‌تار، در بخش آفرینش در تکنولوژی مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: روزبه حق‌پرست نیز در بخش دستگاهی در شاخه کمانچه و نرگس بردستانی در بخش کلاسیک در شاخه کلارینت موفق به راهیابی به مرحله نهایی شدند.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: این استان در این چند سال حضوری چشمگیر و پرافتخار در جشنواره ملی موسیقی جوان داشته است که این نشان از وجود جوانانی مستعد و شایسته در عرصه موسیقی استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر