جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری:
فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای راه اندازی عسلویه تاکنون سهم شاغلین بومی در این منطقه تنها ۱۵ درصد است و تا رسیدن به میزان مدنظر فاصله دارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۹
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای راه اندازی عسلویه تاکنون سهم شاغلین بومی در این منطقه تنها  ۱۵ درصد است و تا رسیدن به میزان مدنظر فاصله دارد.

به گزارش فکرشهر، مصدق کشاورزی اظهار داشت: در چند ماه اخیر توانستیم ۱۲ تشکل صنفی کارگری را در عسلویه راه اندازی کنیم چون معتقدیم اگر کارگر نماینده نداشته باشد حق او ضایع می‌شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته اعلام کردیم برخی رسته فعالیت هایی که پرطرفدار هست اما مهارت دیده نداریم را با تضمین شغل، رایگان آموزش می‌دهیم و فراخوان آن را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

کشاورزی افزود: به مسوولین اشتغال منطقه ویژه اعلام کرده ایم که اگر شرکت ها اعلام استخدامی کردند باید امتیاز بومی حفظ شود و با سایر امتیازات خنثی نشود، همچنین گفته ایم اگر برای شغلی نیروی بومی وجود داشت باید از افراد بومی استفاده شود و نیرو از خارج استان نیاید.

وی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال ۱۲ پیمانکار متخلف مستقر در عسلویه را به دادگاه معرفی کرده ایم و بیش از ۶۵۰ مورد بازرسی انجام داده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه برخی رسته کارها از تهران می‌آیند و جالب این که حتی نان هم پروازی به عسلویه می آید، افزود: برنامه ای داریم که محصولات مصرفی از استان تامین شود زیرا نباید عوارض صنعت بیش از عواید آن باشد و این موارد باید حل شود.

کشاورزی اضافه کرد: اگر کسی از اهالی استان بوشهر بخواهد در هررسته ای کمک استادکار شود همین امروز بیاید و ما او را برای شغل به شرکت های مستقر در عسلویه معرفی می‌کنیم و این افراد بعد از چند ماه استادکار می‌شوند.

وی بیان داشت: در بحث مشاغل خانگی  برای مشاغل مستقل تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان با سود چهار درصد پرداخت خواهیم کرد.

کشاورزی ادامه داد: کل اعتبار پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته ۶/۸ میلیارد تومان بود که امسال این مبلغ به ۵۳ میلیارد تومان افزایش داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر فردی در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کند و مدارک او کامل باشد ظرف سه روز مجوز آن شغل صادر می‌شود، گفت: اگر دستگاهی تعلل کرد ما تیک خودکار را فعال کرده ایم و خود به خود مجوز آن بعد از سه روز کاری صادر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: سامانه جست و جوی شغل از ابتدای دولت سیزدهم راه‌اندازی شده است و تمامی کارجویان می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند؛ کاریابی ها به این سامانه وصل هستند و هر فردی ثبت نام کند نام او در همه کاریابی ها ثبت می شود.

مصدق کشاورزی با اشاره به هجوم بیش از حد کارگران اتباع خارجی به برخی استان ها از جمله بوشهر گفت: گشت مشترکی برای شناسایی این افراد آغاز کرده ایم و طبق قانون، کارفرمایان باید از اتباع خارجی مجاز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کارگر اتباع خارجی غیرمجاز در دشتستان به خصوص برازجان به وفور یافت می شود، تاکید کرد: اگر کارفرمایی تخلف کند و تبعه خارجی غیرمجازی در فروشگاهی فعال باشد ما به تعداد روزهایی که آن کارگر فعال بوده به اندازه پنج برابر دستمزد روزانه کارگر ایرانی کرفرما را جریمه خواهیم کرد ضمن این که زندان نیز در انتظار آن کارفرما خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد ریال برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت کرده ایم، گفت: شرکت های روسی مستقل در نیروگاه اتمی مکلف شده اند از این پس در استان کارهای مجوز خود را انجام دهند که مزایای زیادی دارد از جمله این که به ازای هر نفر روسی باید سه نفر ایرانی در آن شرکت مشغول به کار شود که این خود ظرفیتی برای سر کار رفتن جوانان استان بوشهر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: اداره کار خارگ را تعطیل کرده بودند و برای کار بخشداری نامه می‌داد و معرفی می‌کرد که رایزنی کرده ایم و مجددا اداره کار راه‌اندازی خواهد شد.

کشاورزی با بیان اینکه تعهد استان بوشهر در اشتعال دولت سیزدهم برای ایجاد شغل ۱۵۲۵۴ نفر بوده که پروسه آن در حال انجام است و بیشتر از این تعهد را انجام خواهیم داد، گفت: از لحاظ رشد بیمه شده نسبت به افراد بیمه شده بیشترین رشد را در کشور داشته ایم و تا پایان سال بیشتر هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از هزار نفر به مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بوشهر اضافه شده و هم اکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر استان بوشهری در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

مصدق کشاورزی افزود: نرخ بیکاری در استان بوشهر به توجه به مرکز آمار ایران که فصلی اعلام می‌شود، ۷/۸ درصد است که در این فصل آماری، کاهش پیدا کرده چون فصل کاری ما تابستان است ولی آمار دقیق و مشخصی از این میزان در دست نیست.

به گزارش فکرشهر، نشست خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر بانک توسعه تعاون استان بوشهر دوشنبه چهارم بهمن ماه برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر