پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۳۷۰
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از گفت‌وگوی مستقیم با ایران بر سر توافق هسته‌ای و موضوع‌های دیگر استقبال می‌کند.

به گزرش فکرشهر از ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از گفت‌وگوی مستقیم با ایران بر سر توافق هسته‌ای و موضوع‌های دیگر استقبال می‌کند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «برای گفت‌وگوی مستقیم آماده‌ایم.همواره بر این موضع اصرار داشته‌ایم که مذاکره مستقیم با ایران بر سر توافق هسته‌ای و موضوع‌های دیگر، به‌مراتب سازنده‌تر خواهد بود».

مواضع پرایس در حالی مطرح شده است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران پیش از این گفته بود که آمریکایی‌ها مکررا درخواست دارند برای مذاکره ولی ما هنوز به این نقطه در جمع بندی‌های خود نرسیدیم.

وی همچنین درباره احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه بین ایران و ۱+۴ اظهار داشت: «فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل سیاسی و معاونان وزرا تنظیم کردیم و امیدواریم در همین سطح وارد پروسه اجرا شویم و نیاز به دیدارهای سطح بالاتری وجود نداشته باشد ولی متناسب با پیشرفت مذاکرات تصمیم راجع به هرگونه اقدام دیگری اتخاذ خواهد شد».

وزیر خارجه کشورمان افزود: «آن چیزی که برای ما مهم است و اگر دقت کرده باشید سعی می‌کنیم موضوع مذاکرات وین را در صدر اخبار قرار ندهیم این است که زمانی مردم عزیز در جریان دقیق‌تر مسائل قرار بگیرند که در میز مذاکرات اتفاق خوبی رخ داده باشد و امیدوارم به آن نقطه نزدیک بشویم».

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر