چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۴۱۴
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

فکرشهر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۱۴۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در آستانه بهره برداری و راه اندازی است.

به گزارش فکرشهر از آبفا، عبدالحمید حمزه پور افزود: قرارگیری استان بوشهر در کنار دریا خود ظرفیت خوبی برای ساخت آبشیرین کن است وشهر بوشهر نیز از این مزیت بی بهره نیست.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در بوشهر شیرین سازی و در مدار است و با دو آب شیرین کن ۱۷ هزار و ۳۵ هزار مترمکعبی ظرفیت شیرین سازی آب در شهر بوشهر به ۷۵ هزار مترمکعب می‌رسد.

حمزه پور با بیان اینکه حداقل ۱۰ هزار مترمکعب از آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر تا قبل از نوروز وارد مدار می‌شود گفت: آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی هم پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و در دست اجراست که تابستان وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی افزود: تابستان پیش رو نسبت به تابستانی که گذشت شرایط مطلوب تری به لحاظ تامین آب خواهیم داشت البته مدیریت مصرف و استفاده بهینه نیز لازمه آن است.

حمزه پور با بیان اینکه ۱۴۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در دست بهره برداری و اجرا داریم گفت: هم اکنون ۱۰ درصد آب استان از آب شیرین کن تامین می‌شود، اما این رقم یک تا ۲ سال آینده به ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه آب شیرین کن ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی وحدتیه تا قبل از تابستان و آب شیرین کن جزیره شیف تا دهه فجر وارد مدار می‌شود اضافه کرد: آب شیرین کن ۲۸ هزار مترمکعبی جزیره سیراف هم پیشرفت خوبی دارد و حداقل ۱۰ هزار مترمکعب آن تا فروردین وارد مدار بهره برداری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر