چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۴۵۵
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۱۶۳ هزار متر بناهای حوزوی در استان ساخته شده و این امکانات اکنون در حال استفاده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، آیت الله صفایی بوشهری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) بوشهر اظهار کرد: راه حیات و استمرار حیات علمی یک عالم، پژوهش است؛ پژوهش می‌تواند گزاره علمی را به گزاره دیگری تبدیل کند از این رو علم تولید می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پژوهش در هر فضایی که صورت می‌گیرد نشان از حیات است، تصریح کرد: علم جغرافیای وسیعی است که همه کس می تواند در آن حضور داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تحقیق و پژوهش با یگدیگر تفاوت دارند گفت: پژوهش سبب تولید علم جدید می شود و به خانواده علم می افزاید در حالیکه تحقیق تثبیت کننده علم است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه پژوهش مایه بالندگی، رشد، تولید، تکمیل و اضافه کردن گزاره ها به خانواده علم است، عنوان کرد: پژوهش یک نظام هدفمند تولید علم پیرامون یک مساله است، بدین معنا که به تولید علم می‌انجامد.

وی بیان کرد: با رویکردی که حوزه علمیه در ۱۰ سال اخیر در عرصه پژوهش داشته، کارهای خوبی انجام شده و این بسیار ارزشمند است و همچنان لازم است که محتوای اصیل و غنی تولید شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به پیشینه تاریخی استان در عرصه پژوهش و تلاش و مجاهدت های علما و بزرگان در طول تاریخ گفت: افرادی همچون آیت الله بلادی بوشهری(ره) و آل عصفور آثار فوق العاده‌ای دارند که این نشان از عظمت استان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه سخت افزاری و زیرساخت‌های حوزوی کارهای خوبی در حوزه علمیه استان صورت گرفته بیان کرد: ۱۶۳ هزار متر بناهای حوزوی در استان ساخته شده و این امکانات اکنون در حال استفاده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر