سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
کد خبر: ۱۰۵۶۴۳
جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پیش درآمد اومیکرون با شدت واگیری بسیار زیاد و شدت بستری کمتر است و به جرات می توان گفت کسانی که اومیکرون گرفته اند همه خانواده های خود را درگیر کردند.

به گزارش فکرشهر از فارس، دکتر حسین ابراهیمی پور رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه درجلسه اضطراری ستاد کرونا اظهار کرد: طی هفته اخیر مراجعات به مراکز درمانی تربت حیدریه چهار برابر شده و تست کرونای ۵۰ درصد از این مراجعه کنندگان مثبت اعلام شده است.

وی افزود: برای اولین بار است که وضعیت کرونایی این منطقه از متوسط کشور بالاتر و جزو شش شهر نارنجی هستیم و در کل استان هم تنها شهر استان در این وضعیت هستیم.

ابراهیمی پور در ادامه گفت: پیش درآمد اومیکرون با شدت واگیری بسیار زیاد و شدت بستری کمتر است و به جرات می توان گفت کسانی که اومیکرون گرفته اند همه خانواده های خود را درگیر کردند.

ابراهیمی پور از آماده باش بیمارستانهای تربت حیدریه خبرداد و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از همه گیری کرونا به بازگشایی مدارس برمی گردد و دانش آموزان این ویروس را جابجا می کنند. ممکن است در شهرهای دیگر کنترل مراکز آموزشی به لحاظ رعایت دستورالعمل ها و تهویه بهتر باشد.

وی در ادامه گفت: این پیک ‌حدود چهل روز طول می کشد و اکنون دو هفته از آن در این منطقه گذشته و تا سه هفته دیگر ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر