جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۶۵۷
جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: بخشدار ویژه خارگ گفت: همگرایی تشکیل تیم واکنش سریع به منظور پاکسازی آلودگی نفتی اخیر به ادارات زیر مجموعه در جزیره خارگ داده شده است.

به گزارش «فکرشهر»، محمدرضا دشتی زاده در این باره اظهار داشت: لکه‌های نفتی آلودگی روزهای گذشته بر اثر مد دریا و شدت وزش باد و جریان باد به ساحل جزیره خارگ رسیدند.

وی افزود: در همین راستا با همگرایی صورت پذیرفته  تیم واکنش سریع  و تیم‌های مبارزه با آلودگی شرکت پایانه نفتی، فلات قاره، بندر و دریانوردی و محیط زیست هم اکنون در ساحل جزیره در حال پاکسازی هستند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: همه بخش بصورت متمرکز تمام تجهیزات و ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز خود را به محل اعزام نمودند که در این بین شرکت پایانه های نفتی با تمام ظرفیت خود در مقابله با این آلودگی در محل حاضر و بخش شمالی فرودگاه در گام اول پاکسازی شد.

دشتی زاده در پایان گفت: حفاظت از محیط زیست غنی مرجانی و ماسه‌ای جزیره وظیفه همگان است و باید از ظرفیت خدادادی نهایت حفاظت صورت بپذیرد.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، عملیات پاکسازی آلودگی نفتی در دریا از یکشنبه سوم بهمن آغاز شده است، که افزون بر شناور‌های شرکت نفت فلات قاره، تیم مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همراه یک فروند یدک‌کش مجهز به مواد شیمیایی امحاکننده نیز در منطقه حضور پیدا نموده است که مقدار زیادی از لکه های نفتی سرگردان بر روی آب را امحا نموده که هم اکنون به دلیل شرایط جوی امکان ادامه عملیات در دریا وجود ندارد اما این وضعیت به صورت مستمر سامانه های مختلف تحت پایش است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر