پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۶۹۲
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۳

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان دیلم استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی این شهرستان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس تهدید کننده سلامت برای این قشر و خانواده‌های آنها است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، انتقام عزیززاده افزود: طی ۲ روز گذشته سه دانش آموز مقطع ابتدایی و یک کودک پیش دبستانی مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شده اند و به طور حتم  تعداد موارد مبتلا بویژه دانش آموزان زیر ۱۲ سال که واکسن دریافت نکرده اند، بیشتر است.

وی اظهارداشت: با توجه به روند صعودی کرونا در کشور، استان بوشهر و این شهرستان، راه پیشگیری از شیوع این ویروس اجرای محدودیت های شدید، رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون همه افراد جامعه است.

عزیززاده اضافه کرد: پس از افزایش موارد بستری در بیمارستان ها، اجرای محدودیت ها کارساز نیست و پیش از آن باید این کار انجام شود.

وی گفت: با توجه به موج ششم کرونا، اگر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در قبال پیشگیری از ابتلا به کرونا بی اهمیتی صورت گیرد، در روزهای پیش رو شاهد وخامت اوضاع خواهیم بود و بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان درگیر این ویروس خواهند شد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم افزود: در چند روز اخیر، آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دیلم رشد غافل گیر کننده‌ای داشته و درصد بالایی از تست ها که در مرکز منتخب کووید ۱۹ دیلم و تست های سریع تیم رهگیری از موارد مشکوک صورت گرفت، مثبت شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: انتشار سویه اومیکرون کرونا به شدت سریع است و در صورتی که با واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توجه نشود، بی تردید شاهد بحران در شهرستان خواهیم بود.

عزیززاده گفت: شهروندان  از حضور در تجمع ها خودداری کنند و افراد مبتلا، تماس خود را تا پایان دروه درمان با دیگران قطع کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر