شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که تا روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد...
کد خبر: ۱۰۵۷۲۸
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که تا روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدرضا انصاری بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی به‌نسبت شدید بر روی دریا تا روز یکشنبه است، بنابراین در این مدت در اغلب ساعت‌ها سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.
 
وی افزود: با افزایش ابر در بعد از ظهر امروز و امشب وقوع بارش خفیف و پراکنده باران دور از انتظار نیست.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه با نفوذ سامانه جدید از غرب کشور، بارش‌های پراکنده برای مناطق مختلف استان تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا ظهر فردا بیان کرد: آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط گردوغبار و کاهش دید، با احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.
 
انصاری گفت: جهت وزش باد به‌طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و سواحل گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
 
این کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۰:۵۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۲۰، جزردوم ساعت ۰۹:۳۰ و مد دوم ساعت ۱۷:۳۵ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر