سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
کد خبر: ۱۰۵۸۵۸
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴

فکرشهر: دادستانی و پلیس ایالات متحده آمریکا دو پرستار نیویورکی را متهم کردند که با ساخت گواهی واکسیناسیون جعلی بیش از ۱.۵ میلیون دلار پول درآورده‌اند.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، دادستانی و پلیس ایالات متحده آمریکا دو پرستار در جزیره "لانگ آیلند" نیویورک را متهم کردند که با ساخت گواهی واکسیناسیون جعلی بیش از یک و نیم میلیون دلار پول درآورده‌اند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این دو نفر با نام‌های "جولی دوونو"، مالک یک مرکز مراقبت‌های درمانی اطفال و "مارسیا اورارو" زیردست وی به جعل مجرمانه متهم شده‌اند.

دادستان منطقه محل وقوع جرم گفت این دو نفر گواهی واکسیناسیون جعلی را برای هر بزرگسال به قیمت 220 دلار و برای کودکان به قیمت 850 دلار می‌فروختند.

به گفته این مقام قضائی، عملیات مجرمانه آن‌ها وقتی لو رفت که یک کارت واکسیناسیون را بدون تزریق به یک مأمور مخفی پلیس دادند. مأموران پلیس در جریان بازرسی منزل خانم دوونو 900 هزار دلار پول نقد پیدا کردند. همچنین بررسی مدارک مالی نشانگر این بوده که این دو مجرم از این راه بیش از 1.5 میلیون دلار سود به دست آورده‌اند.

بر اساس گزارش یورونیوز،‌ همزمان با افزایش فشار دولت‌ برای واکسیناسیون کرونا و همراه داشتن گواهی واکسیناسیون، بازار جعل کارت واکسیناسیون در اروپا و آمریکا رونق یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر