جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۸۶۶
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: مدیرعامل بنیاد ملی خانواده گفت: ظرفیت مساجد و فعالان مردمی برای تقویت نهاد خانواده استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام رضا رؤیت صبح دوشنبه در کارگروه فرهنگی شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: بنیاد ملی خانواده به عنوان دبیرخانه کارگروه تخصصی ساماندهی مجموعه‌های مردم‌نهاد خانواده‌محور شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق این بنیاد تشکیل شده است.

وی بیان کرد: وضعیت خانواده در کشور ما چندان رو به راه نیست. تلاش‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های دولتی، کنشگران، فعالان مردمی و … در حال رخ دادن است و جوش و خروشی صورت گرفته که آخرین آن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که به سرانجام رسید.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده اضافه کرد: یکی از محوری‌ترین اقداماتی که می‌شود برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق صورت گیرد پای کارآمدن دستگاه‌های دولتی برای فعال‌سازی و توانمند سازی مساجد و فعالان مردمی است.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده افزود: از بدو تأسیس مساجد در اسلام شاهد حرکت‌های مؤثر مساجد و کارگزاران آن در حوزه خانواده بودیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه اقدامات خوب مساجد و بقاع متبرکه برای افزایش ازدواج، تحکیم خانواده و نیز کاهش طلاق با الگونمایی توسط جشنواره در سراسر کشور گسترش یابد، گفت: جشنواره آوای زندگی بستری برای ارتقای دانش و مهارت کارگزاران و فعال‌سازی آنها در یک حرکت هم افزا با محوریت خانواده است.

تغییر سبک زندگی و شیوه‌های تربیتی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر عدم تمایل برخی جوانان به ازدواج را ناشی از کاهش حس مسئولیت پذیری در جامعه دانست و گفت: تغییر سبک زندگی و شیوه‌های تربیتی خانواده‌ها باعث شده تا جوان امروز از تأثیرگذار بودن در مسئولیت‌های اجتماعی فاصله بگیرد و این امر پویایی و نشاط جامعه را کاهش دهد.

رقیه زنگنه نژاد بیان کرد: نسل جدید ما باید نقشی که مورد نیاز وی برای حضور در عرصه‌های اجتماعی است را از والدین و محیط‌های آموزشی نظیر مدارس دریافت و تمرین کند، و اگر این آموزش روند درست خود را طی نکند، مسئولیت پذیری جوان در اجتماع هم به همان اندازه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

او افزود: نقش پزشکان زنان و زایمان و کادر مراکز بهداشت و درمان در امید آفرینی و تغییر نگرش جامعه در مسئله فرزندآوری از اهمیت بالایی برخوردار است و همراهی و همکاری این قشر زحمت کش می‌تواند در تسریع امر افزایش جمعیت تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر