جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۱۰۵۸۷۶
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: یورونیوز نوشت: یک پسر ۱۹ ساله اهل فلوریدا پیشنهاد ۵ هزار دلاری مالک، میلیاردر و مدیر تسلا و اسپیس‌ایکس را نپذیرفت. ایلان ماسک از این پسر خواسته بود تا اکانت توییتر ElonJet@ را در ازای پول پاک کند. به گزارش شبکه سی ان‌ ان این جوان که جک سوئینی نام دارد، در یک حساب توئیتری کل پروازهای ایلان ماسک و مسیرهای جت خصوصی او را منتشر می‌کند. این جوان «زیرک» که تا این لحظه بیش از ۱۵۰ هزار دنبال‌کننده توئیتری دارد با استفاده از یک «بات» (رُبات اینترنتی) کل تحرکات جت ایلان ماسک را رصد کرده و در توئیت‌های خود اطلاعاتی نظیر زمان و مقصد پروازها و طول مدت سفر ایلان ماسک را منتشر می‌کرده است.

او همچنین مسیر پرواز ده‌ها چهره مشهور دیگر نظیر بیل گیتس و جف بزوز را نیز با کمک بات‌ها زیر نظر داشته است.

پیام اولیه ایلان ماسک به این جوان به اواخر ماه نوامبر گذشته بر می‌گردد. ثروتمندترین مرد دنیا در یک پیام کوتاه توییتری خطاب به جک نوشته بود: «می توانی حذفش کنی؟ ریسک امنیتی دارد.»

مالک تسلا و اسپیس ایکس برای اینکه مردم متوجه مقصد سفرهای او نشوند پیشنهاد ۵ هزار دلاری می‌دهد اما جک سوئینی در پاسخ مبلغ توافق را ۱۰ برابر می‌کند. او به ایلان ماسک می‌گوید با ۵۰ هزار دلار می‌تواند خرج تحصیل خود را تامین کند یا دست‌کم یک تسلای مدل ۳ بخرد.

اما آقای ماسک با این تصور که جک دارد از موقعیت پیش‌آمده سوء استفاده می‌کند پاسخ می‌دهد: «از این‌که یک ابله مرا بازیچه خود کند خوشم نمی‌آید.»

آخرین پیامی که بین این‌ دو رد و بدل شده به ۱۹ ژانویه برمی‌گردد. در این پیام ایلان ماسک می‌گوید بنظرش پرداخت پول برای حذف توئیت، ایده خوبی نبوده است. شبکه «بیزنس سی ان ان» این پیام را رویت کرده است.

جک پاسخ می‌دهد بنظرش راه‌های دیگری هم بجز پرداخت پول وجود دارد مثل یک بورس تحصیلی که می‌توانست مسئله پاک کردن توئیت را خیلی ساده‌تر از این‌ها حل کند. ایلان ماسک تاکنون به این تقاضا جوابی نداده است.

جک ۱۹ ساله گفته به ایلان ماسک برای حفاظت بیشتر از داده‌هایش توصیه‌هایی کرده مثلا به آقای میلیاردر گفته که چگونه با کمک یک سیستم مسدودسازی، شناسه جت خود را تغییر دهد تا ردیابی‌اش سخت‌تر شود. جک معتقد است که ایلان ماسک به نصیحت او گوش کرده و از ترفندهای او استفاده می‌کند البته او می‌گوید با این‌حال هنوز هم قادر است رد مالک تسلا را بزند، هر چند کارش نسبت به گذشته سخت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر