جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۸۸۷
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: با مصوبه شورای زکات استان بوشهر و با هدف حمایت از اشتغال، بخشی از زکات جمع‌آوری شده در این استان صرف امور تولیدی و اشتغال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در شورای زکات استان گفت: تدین و دین داری مردم استان بوشهر و تبلیغ خوب در حوزه زکات موجب شده، جایگاه این استان در تحقق برنامه و جذب زکات در کشور ممتاز باشد.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: در کنار کار‌های فرهنگی و عمرانی، بخشی از وجوه زکات باید صرف امور تولیدی، اشتغال و درآمد شود که به همین منظور طرح‌های کشاورزی و صنایع پایین دستی آن مد نظر است.
 
وی عنوان کرد: برای انجام این کار و استفاده بهتر می‌توان با جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاداسلامی و مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده، ولی فقیه مشورت‌های علمی کرد.
 
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر این طرح در دستور کار قرار گیرد و با کار کارشناسی و علمی به پیش رود، می‌تواند موجب تولید، اشتغال و درآمد شود که می‌توان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را در اجرای آن مشارکت داد.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: برای سال آینده معیار زکات را ۵۰ میلیارد تومان برنامه ریزی می‌کنیم و از هفته اول ماه مبارک رمضان کار‌های تبلیغی با محوریت حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و اوقاف انجام شود.
 
مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان بوشهر هم گفت: این استان در سال ۱۳۹۹ با ۱۴۱ درصد تحقق برنامه جایگاه سوم کشوری و در جذب زکات نقد مقام اول کشور را کسب کرده است.
 
محمد رضا میری افزود: برنامه سالانه امسال استان ۲۳۰ میلیارد ریال بوده که عملکرد ۱۰ ماهه نشان می‌دهد با جذب ۳۶۰ میلیارد ریال، ۱۵۶ درصد تحقق برنامه حاصل شده است.
 
وی گفت: از کل زکات جذب شده ۱۲۷ میلیارد ریال به صورت نقد بوده و ۶۳ میلیارد ریال هم کالا که در اختیار دبیرخانه ستاد قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر