پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۰۰۶
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۷

فکرشهر:  شهر کاکی با کمبود زیرساخت‌ها و امکانات روبرو است که می‌بایست برای بهبود وضعیت شهر و زیباسازی آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر،  شهر کاکی مرکز بخش کاکی در شهرستان دشتی است که از ۳۰ سال پیش به شهر تبدیل شده است ولی هنوز امکاناتی که شایسته یک شهر باشد در این شهر مستقر نشده است.

قرار گرفتن این شهر در مسیر ارتباطی بوشهر – عسلویه، همجواری با گنبد نمکی جاشک و پارس شمالی موقعیتی خوب برای توسعه و پیشرفت کاکی است که باید بهتر و بیشتر از این ظرفیت استفاده شود.

کاکی از قدیم الایام مراکز علمی فرهنگی - سیاسی جنوب بوده و سادات و علمای بزرگی در آن حضور داشته‌اند.

مهاجرت به خاطر کمبود امکانات

مردم شهر کاکی از امکانات و زیرساخت‌های موجود در این شهر راضی نیستند و این موضوع باعث شده تا برخی از اهالی از این شهر مهاجرت کنند و به شهرهای دیگری بروند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: به خاطر نبود برخی امکانات مردم به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند.

سید علی اکبر فاطمی با بیان اینکه مشکل زمین‌های شهر کاکی حل شود، افزود: کانال آب در شهر کاکی جوابگو حجم بالای آب دره گز نیست که می‌طلبد در بالا دست آن طرح‌های آبخیزداری اجرا شود.

وی افزود: انتظار داریم در توزیع اعتبارات شهر کاکی به صورت ویژه دیده شود و از فرماندار دشتی می‌خواهیم که بهتر و بیشتر به این شهر توجه کند.

لزوم تخصیص اعتبارات مناسب

شهردار کاکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اعتبارات لازم برای رفع نقاط حادثه خیر شهر کاکی اختصاص داده شود.

ناصر باسیره با بیان اینکه شهر کاکی در زمینه عمران شهری با مشکلات عدیده ای مواجه است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ درصد کوچه‌ها و معابر این شهر خاکی و یا آسفالت آنها نیاز به روکش مجدد دارد.

وی افزود: با توجه به محرومیت شهر کاکی انتظار داریم اعتبارات بر اساس جمعیت توزیع نشود و این شهر در اعتبارات ویژه دیده شود.

باسیره بیان کرد: روکش بلوار اصلی شهر با اعتبار ۹ میلیارد تومان به مرحله اجرا رفته ولی در حال حاضر مشکل قیر دارد که می‌طلبد مدیر کل راه اهتمام ویژه ای به این پروژه داشته باشد.

شهردار کاکی گفت: اعتبارات لازم برای رفع نقاط حادثه خیر شهر کاکی اختصاص داده شود.

وی خاطر نشان کرد: بافت قدیم که حدود ۴۰ هکتار است کمترین خدمات در آن صورت گرفته که نیاز مند نگاه ویژه ای است.

طرح جامع شهر کاکی تدوین شود

علی بحرانی فرماندار دشتی نیز با تاکید بر رفع مشکل زمین‌های شهر کاکی اظهار داشت: رفع مشکل زمین‌های شهر کاکی از مطالبات چندین ساله مردم این شهر است که می‌طلبد دستگاه‌های متولی اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: در جهت پیشرفت شهر کاکی باید بین مجموعه شهرداری و شورای شهر اتحاد و همدلی وجود داشته باشد.

بحرانی با بیان اینکه طرح جامع توسعه شهر کاکی تدوین شود، ادامه داد: تلاش داریم جلسات در غیر از ساعات اداری برگزار شود تا مردم در ادارات معطل و سردرگم نشوند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم مجموعه شورا از شهردار جوان حمایت کند تا بتواند خدمت بیشتری به مردم انجام دهد.

بحرانی بر ضرورت تغییر مبلمان شهر کاکی تاکید کرد و گفت: در جهت زیبا سازی شهر و جلب رضایت مردم باید به صورت شبانه روزی تلاش کنید.

فرماندار دشتی با اشاره به اینکه لایروبی دره‌ها و رودخانه‌های فصلی شهر کاکی امری ضروری است، اظهار کرد: مردم را تشویق ترغیب کنید تا در طرح حمایتی مسکن مشارکت و از این ظرفیتی که دولت فراهم کرده استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر