پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۱۲۴
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

فکرشهر: امام جمعه کنگان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بندری کنگان گفت: مسئولان خدمات نظام کارآمد دینی را صادقانه و بی مبالغه به مردم بازگو و خود را در مقابل ولی نعمتان پاسخگو بدانند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در جمع نمازگزاران کنگان با تبریک دهه مبارک فجر افزود: دهه فجر فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام و پاسخگویی مسئولین به ولی نعمتان خود یعنی مردم است.

وی با تشکر از راه اندازی میز خدمت در مصلای شهدای محراب به مناسبت دهه فجر خاطر نشان کرد: مسئولین باید کار هر روزشان خدمت بی منت به مردم باشد و هیچ مسئولی حق درشتی و دهن کجی به مردم را ندارد.

خطیب جمعه کنگان با استناد به فرمایشات امیر المومنین (ع) و رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: مردم نیز باید قدرشناس مسئولین صادق و خدوم خود باشند و نباید بی مدرک به مسئولین اهانت و تهمت زده شود.

محمودی به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه به رغم همه مشکلات از جمله گرانی‌های افسار گسیخته، تورم، مشکلات مسکن، اشتغال و امثال آن، نظام خدمات غیر قابل انکاری ارائه داده است یادآور شد: همه باید بدانیم کجا بوده‌ایم و اکنون به کجا رسیده‌ایم و باید یادآور شد به رغم تمام تلاش‌های نظام سلطه و تحریم‌های ظالمانه در چند دهه گذشته نظام کارآمد دینی توفیقات زیادی به همراه داشته که بایستی آنها را تبیین کرد.

وی در بخش دیگر با تبریک میلاد امام باقر (ع) و ماه رجب گفت: ماه رجب فرصتی بی بدیل برای پالایش روح، تهذیب نفس و رسیدن به کمال است.

لزوم کمک به هم‌نوعان

امام جمعه کنگان با تقدیر از اهدا ۱۴ سری جهیزیه توسط مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) محله کوزه گری این شهر به زوج‌های جوان و تاکید بر اینکه مردم و مسئولین بایستی بستر را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند، به اهمیت مواسات و کمک مومنانه در شرایط دشوار اقتصادی اشاره و گفت: اقدام بنیاد احسان و گروه‌های جهادی در برگزاری رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه تحسین برانگیز و یکی از اعمال شایسته ماه رجب نیز همین کمک مومنانه و صدقه است.

محمودی با بازخوانی سخنان حکیمانه و راهبردی و راهگشای رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با برخی کارگزاران نظام، تولید کنندگان و کارآفرینان و سخنان معظم له در خصوص آمارهای ناخرسند اقتصادی دهه ۹۰ بیان کرد: مسئولین نظام و تیم اقتصادی دولت به دغدغه‌های رهبری که دغدغه و خواست مردم است جامه عمل بپوشند.

وی در بخش پایانی با تشکر از پیگیری‌های نماینده مردم در شورای اسلامی و سفر معاون گمرک جمهوری اسلامی به کنگان عنوان کرد: علاوه بر نامه مکتوب، ارتقا گمرک کنگان از اداره به مدیریت صدور مجوز برای صادرات و واردات کالا به کنگان، ایجاد رویه مسافری برای پهلوگیری کشتی‌های توریستی مسافربری در اسکله جدید کنگان و برخی مسائل دیگر از جمله مواردی بود که در این سفر به این مقام کشوری یادآور شد.

گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان از جمله شهید انقلاب شهرستان شهید سید حسن هاشمی و مبارزین انقلابی این شهرستان از جمله مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباس عاشوری، تجلیل از مقام والای حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید و استوانه‌های بزرگ حوزه‌های علمیه، محکومیت شهادت مظلومانه مأمور ناجا در استان فارس و تاکید بر برخوزد قاطع با خاطیان و جنایتکاران این حادثه هولناک از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر