جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۶۱۳۴
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: بر اساس مطالعه جدیدی که روز چهارشنبه توسط دکتر آنتونی فاوچی نقل شده است، کرونا،  باروری مردان را به طور موقت تا ۱۸ درصد کاهش می‌دهد در حالی که واکسینه شدن در برابر ویروس، تأثیر منفی بر بارداری ندارد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از نیویورک پست، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی با استناد به مطالعه‌ای که این هفته در American Journal Epidemiology منتشر شد، گفت: داده‌ها واضح است: واکسیناسیون کرونا در باروری زنان یا مردان، تأثیری ندارد.

محققان ۲۱۲۶ زن را در ایالات متحده و کانادا را بین دسامبر ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱، قبل و بعد از واکسینه شدن، مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که این تزریق هیچ تاثیری بر باروری نداشت.

بر  اساس این مطالعه، اگر یک مرد در عرض ۶۰ روز پس از تلاش برای بارداری به کرونا، آلوده شده بود، به طور موقت ۱۸ درصد کمتر احتمال داشت، باردار شود.
پمطالعه جداگانه‌ای که هفته گذشته در مجله Obstetrics & Gynecology منتشر شد،  نشان داد که واکسیناسیون کرونا، تأثیری بر موفقیت «تحریک تخمدان» در زنانی که IVF انجام می‌دهند، ندارد.  

فاوچی گفت که او این مطالعات را برای مبارزه با اطلاعات نادرست ارائه کرده است که عمدتاً در فضای مجازی منتشر می‌شود و به اشتباه بیان می‌کند که واکسیناسیون mRNA بارداری را دشوارتر می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر