شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۱۴۸
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: "شیرینو" در استان بوشهر بزرگ‌ترین روستای جنوب کشور محسوب می‌شود اما نه بزرگ‌ترین بودنش و نه مجاورتش با صنایع عظیم نفتی و گازی موجب نشده که محرومیت از آن رخت برببندد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، کم آبی، نبود بانک، بیکاری، نبود ایستگاه آتش‌نشانی و از همه مهمتر نیمه‌کاره بودن ساختمان درمانگاه شیرینو، از جمله مشکلاتی است که این روستا با آن‌ها مواجه هستند.

از سال ۹۸ عملیات کلنگ زنی درمانگاه شیرینو آغاز شد ولی تا به ‌حال این درمانگاه کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات تکمیل آن متوقف ‌شده است.

به گزارش ایسنا، بخشدار سیراف تیرماه پارسال در خصوص درمانگاه شیرینو گفته بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر اعتبارات به سمت‌وسوی مقابله با این بیماری هدایت می‌شود به همین دلیل ساخت این درمانگاه با مشکل اعتبار مواجه شده است.

امام جمعه شهر بندری سیراف نیز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص درمانگاه روستا شیرینو اظهار کرد: نبود درمانگاه در این روستای بزرگ درد این مردم است، روستایی که حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد، اما از امکانات اولیه همچون درمانگاه محروم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق عاشوری اضافه کرد: مشکلات را از گذشته به همه مسئولان مربوطه انتقال دادیم، اما همچنان این موضوع درمانگاه برای مردم روستای شیرینو حل نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و بهداشت و درمان شهرستان کنگان بارها قول داده‌اند تا مشکلات این درمانگاه را حل کنند، اما به قولشان عمل نکرده‌اند، خاطرنشان کرد:  البته از زحمات شبانه روزی کارکنان بهداشت و درمان سیراف قدردانی می‌کنیم؛ زیرا در این اوضاع بیماری کرونا به صورت جهادی مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند، گلایه ما از مسئولان بخش، شهرستان و استان است؛ زیرا با اینکه بارها این دغدغه اساسی مردم را در جلسات مختلف بیان کرده‌ایم؛ اما تابه حال هیچ گونه تغییری ندیده‌ایم.

حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه مردم توقع دارند و توقع آن‌ها هم به حق است باید مسئولان به دنبال حل مشکلات بیماران باشند، تصریح کرد: مسئولان به ما قول دادند که مشکل این درمانگاه را حل کنند؛ اما هنوز به وعده خود عمل نکردند؛ البته در روزهای اخیر برای ساخت و تجهیز این درمانگاه، مناقصه‌ای برگزار شد که‌امیدوارم هر چه زودتر این موضوع تحقق یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل درمانگاه شبانه‌روزی سیراف اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در سر درب درمانگاه عنوان شبانه‌روزی درج شده است، اما در عمل از ساعت ۲۰ عصر تعطیل می‌شود؛ البته طبق پیگیری‌هایی که داشتم از کادر درمان و مسئولان بهداشتی خواستم که در صورت مراجعه بیماران، به آن‌ها خدمات لازم را ارائه کنند؛ اما تحقق عینی این موضوع با تعطیلی که صورت می‌گیرد، ممکن نیست، چون پزشک و تجهیزات مورد نیاز به اندازه کافی وجود ندارد که بخواهند به درمان بیماران بپردازد.

امام جمعه سیراف تأکید کرد: با همه مشکلات و کاستی‌هایی که وجود دارد، ‌کادر درمانی در ایام کرونا برای درمان بیماران تمام تلاش خود را به کار بستند و به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد که اینگونه جهادگونه در عرصه سلامت به این نظام و مردم خدمت کردند.  

وی افزود: امروز این عزیزان خود از برخی مشکلات رنج می‌برند، به گونه‌ای که هنوز برخی از کارکنان و کادر درمان تعیین وضعیت نشده و حقوق و مزایای آن‌ها به خوبی و به درستی پرداخت نمی‌شود، از دولت و وزارت بهداشت می‌خواهیم حداقل به مصوبه‌ای که خودشان آن را تصویب کردند، عمل کنند و کادر حوزه سلامت را مورد حمایت قرار دهند.

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: هم اینک درمانگاه سیراف با سه پزشک به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند که این تعداد اندک پاسخگو نیازها نخواهد بود. همچنین آزمایشگاه این درمانگاه هنوز فعال نشده است. حتی در بخش آمبولانسی این درمانگاه ضعف دارد و با یک راننده فعال است، به گونه‌ای که تنها در ساعت اداری فعالیت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر