پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۰۱
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم / بخش اول اطلاعات اینفلوئنسر‌ها برای اخذ مالیات برای ما ارسال شده استباشگاه خبرنگاران: مسیحی گفت: فرار مالیاتی ایران از متوسط جهانی بیشتر است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

به گزارش فکرشهر از انتخاب از سازمان مالیات، محمد مسیحی معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی در نشستی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، به سوالات زیر پاسخ داد.

آخرین وضعیت مالیات خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس را توضیح دهید.

مسیحی: در بخش اول برای ۳ هزار واحد مسکونی خالی، برگ تشخیص مالیات صادر شده است و بخش دوم اطلاعات رسیده از وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است.

سامانه‌ای که قرار بود برای شناسایی خانه‌های خالی در اختیار سازمان مالیاتی قرار بگیرد، تاکنون چنین دسترسی‌ای به سازمان داده نشده است.

اطلاعات ۲۷۲ هزار مودی مالیات خودرو‌های لوکس که شامل ۵۷۰ هزار خودرو می‌شود، مالیات آن‌ها محاسبه شده و تا پایان بهمن فرصت دارند که برای پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

ساماندهی دستگاه‌های کارت خوان به چه نحوی بوده و تا کنون چه تعداد غیرفعال شده اند؟

مسیحی: تاکنون ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه کارت خوان درخواست اتصال به پرونده مالیاتی را داشتند و ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه کارت خوان درخواست غیرفعال شدن را داشتند.

همچنین، ۱۴۴ هزار مودی، به هیچ عنوان پرونده مالیاتی نداشتند که شناسایی شده اند.

در راستای اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها تاکنون چه اقداماتی انجام شده است؟

مسیحی: باید صبر کنیم تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد. برای این دسته از مودیان، آستانه خاصی نداریم. تاکنون نیز بخش اول اطلاعات این مودیان از سوی وزارت فرهنگ برای ما ارسال شده است.

میزان فرار مالیاتی در کشور چقدر است؟

مسیحی: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم. در کل میزان فرار مالیاتی کشور ما قطعا از متوسط دنیا بیشتر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر