جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۵۳
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۶

فکرشهر: شهرستان دشتی با مشکلات فراوانی در زمینه تأمین آب روبرو است و کم‌آبی مشکل مشترکی در نقاط مختلف این شهرستان محسوب می‌شود که برای رفع این مشکلات تلاش جدی باید انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، استان بوشهر علی رغم داشتن ظرفیت‌های فراوان و در حالی که به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود و بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد، با مشکلات فراوانی از جمله کم‌آبی روبرو است.

کم‌آبی مشکلی تازه در استان گرم و خشک بوشهر نیست ولی این سال‌ها کم‌آبی فشار بیشتری را به مردم این استان زرخیر آورده است؛ افزایش میزان مصرف آب شرب، توسعه صنایع و کاهش آب‌دهی منابع استان باعث تشدید مشکلات بخش آب در این استان شده است.

در حالی که حدود ۹۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود، طی دهه‌های گذشته هیچ فکری برای جبران این کمبودها و کاهش وابستگی صورت نگرفته است.

اگرچه در سال‌های اخیر اقداماتی برای اجرای تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا در سواحل استان بوشهر صورت گرفته است ولی این اقدامات کافی نیست و باید ضمن تکمیل سدهای تأمین‌کننده آب شرب، زمینه گسترش تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان نیز فراهم شود.

شهرستان دشتی علی‌رغم داشتن نوار ساحلی و ظرفیت خوب برای برداشت آب از دریا و شیرین‌سازی آن، با کمبودهای منابع آبی روبرو است و انتظار می‌رود اقدامات اساسی برای تأمین آب مورد نیاز مردم این شهرستان صورت گیرد.

فرسودگی شبکه آب دشتی

فرماندار شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمبود آب و مشکلات کم‌آبی در نقاط مختلف این شهرستان اظهار داشت: استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکل آب شهرستان ضروری است.

علی بحرانی با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات آبرسانی شهرستان دشتی با حضور مسئولان مربوطه بیان کرد: در حال حاضر پرتی و فرسودگی شبکه‌ها آب در سطح شهرستان زیاد است که نیازمند بازسازی جدی است.

وی با اشاره به اینکه زمان زیادی تا رسیدن فصل گرم سال نداریم، افزود: انتظار داریم مجموعه آب اقدامات مورد نیاز در زمینه رفع مشکل آب شهرستان تا قبل از فصل تابستان انجام بدهند.

دغدغه مردم باید به حداقل برسد

فرماندار شهرستان دشتی تکمیل پروژه‌های آبرسانی را ضروری دانست و ادامه داد: از طرح‌های آبرسانی در سطح شهرستان حمایت می‌شود و در تخصیص اعتبارات در اولویت قرار دارند.
وی با اشاره به درخواست برخی مشترکین آب برای بررسی قبوض آب خاطر نشان کرد: اصلاح قبوض آب در روستا از مطالبات مردم است که باید در آن بازنگری شود.

بحرانی با تاکید بر اینکه همواره در کنار مجموعه آب هستیمٰ گفت: دغدغه مردم در زمینه آب باید به حداقل برسد.

وضعیت آب در دشتی بهبود می‌یابد

معاون آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: در راستای رفع مشکلات حوزه آب در شهرستان دشتی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های بسیار خوبی را در دست اجرا داریم.

ایمان ایمانی ادامه داد: طرح‌های آبرسانی در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران در شهرستان دشتی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: بازسازی و نوسازی قسمتی از خط انتقال دهستان کبگان و نوسازی آن در قالب همین پروژه‌ها اجرایی می‌شود و با اجرای این پروژه بخشی از مشکلات مردم دهستان کبگان رفع می‌شود.

اجرای پروژه‌های متعدد

معاون آب و فاضلاب استان بوشهر از تلاش جدی برای رفع مشکلات آب در شهرستان دشتی با اجرای پروژه‌های مختلف خبر داد و افزود: اجرای این طرح‌ها نقش بسزایی در پرتی آب و قطعی مکرر آب دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چندین پروژه آبرسانی در نقاط مختلف شهرستان در راستای بهبود وضعیت آب شهرستان در دست اجرا است.

ایمانی بر ضرورت تخصیص اعتبارات به این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: انتظار داریم در توزیع اعتبارات نگاه ویژه ای به مجموعه آب صورت بگیرد.

انتظار می‌رود با تلاش و جدیت مسئولان و تکمیل پروژه‌های حوزه آب، تا قبل از فرارسیدن فصل گرم سال و پیش از آنکه وضعیت آب بحرانی شود، مشکلات این حوزه به صورت اساسی و ریشه‌ای حل و فصل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر