جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۸۵
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: مارک والاس مدیر اجرایی گروه ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته ‏ای»، سیاستمدار جمهوری خواه آمریکایی تندرو و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در دوره بوش طی نامه ای به کریستوفر آیس گروبر رئیس دانشگاه پرینستون، وی را تهدید کرد که درصورت عدم اخراج موسویان، از تمام دولت و تمام موسسات حقوقی و حقیقی آمریکا خواهد خواست که این دانشگاه را تحریم مالی کنند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، برخی از اعضاء هئیت مدیره این گروه عبارتند از: جیم ولسی، رئیس پیشین سازمان سیا؛ مئیر دگان رییس سابق موساد؛ ریچارد دیر لاو رییس سابق سرویس اطلاعاتی انگلستان؛ آگوست هنینگ رییس سابق سرویس اطلاعاتی آلمان؛ کریستن سیلوربرگ سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا؛ چارلز گاتری، فرمانده سابق اطلاعاتی در ارتش انگلستان و مدیر هولدینگ ثرونتد روچلید در انگلستان ( خاندان یهودی روچیلد).

گروه «اتحاد علیه ایران هسته ای» درنامه به رئیس دانشگاه پرینستون نوشته است: «موسویان در تشییع جنازه سردار سلیمانی شرکت کرده و از او حمایت کرده است. موسویان گفته که آمریکا و ایران باید دست از تهدیدات متقابل و استفاده از زور بردارند اما از سلیمانی که علیه آمریکا و اتباع آمریکا به زور متوسل شده و مورد تحریم بوده، حمایت کرده  است. لذا دانشگاه پرینستون هیچگاه نباید موسویان را استخدام می کرده است. موسویان در حکومت ایران مسئولیتهای متعددی داشته است.»

این گروه با طرح ادعاهایی علیه ایران در دوران سفارت موسویان در آلمان، نوشته است که «ظریف چند سال قبل در مصاحبه ای گفت موسویان متعهد به منافع کشورش است و با تمام ظرفیت در این جهت کار می کند. این اعتراف اقای ظریف بسیار آزاردهنده است.»

این گروه مدعی است که «تهدیدات سپاه علیه اتباع و منافع آمریکا جدی است. اخیرا اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس تهدید کرد که چنین عملیاتی داخل خاک آمریکا خواهند داشت. لذا این یک رسوایی است که دانشگاه پرینستون موسویان را استخدام کرده است که نماینده یکی از خطرناکترین کشورهای تروریستی جهان است. دانشگاه پرینستون حتی حاضر نشده در مورد شرکت موسویان درمراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی اظهار نظرکند.»

این گروه همچنین نوشته است که «رئیس دانشگاه پرینستون نام "وودرو ویلسون" رئیس جمهور پیشین آمریکا را از روی دانشکده روابط بین الملل حذف می کند به بهانه اینکه آن رئیس جمهور حامی تبعیض نژادی بوده اما درعین حال حسین موسویان را استخدام میکند. چهره های برجسته دانشگاه پرینستون هیچ گاه نه علیه موسویان و نه علیه حکومت ایران موضع نگرفته اند. اقای وانگ دانشجوی آمریکایی چینی الاصل علیه دانشگاه پرینستون شکایت کرده که نام موسویان دراین شکایت وجود دارد.»

به ادعای این گروه ضدایرانی، «حضور موسویان بعنوان عامل رژیم به آبرو و اعتبار دانشگاه پرینستون صدمات سنگینی زده و تا زمانیکه موسویان در این دانشگاه باشد، دانشگاه پرینستون جای امنی برای دانشجویان نخواهد بود. لذا ما از دولت آمریکا و تمام افراد و موسسات حقوقی آمریکا میخواهیم تا زمانی که موسویان در دانشگاه پرینستون کار میکند، تمام پرداختهای مالی به این دانشگاه برای انجام پروژه های تحقیقاتی را لغو کنند. ما به دانشگاه پرینستون مهلت میدهیم که تا 17 فوریه پاسخ بدهد که ایا موسویان را اخراج میکند یا خیر."»

گفتنی است «گروه اتحاد علیه ایران هسته ‏ای» در سال های اخیر تلاش کرده است که با گسترش ایران هراسی، جامعه جهانی را علیه برنامه هسته ای ایران بسیج کند.

حسین موسویان در ده سال گذشته کتابها، مقالات و سخنرانیهای متعددی در مورد اهداف این گروه و گروههای مشابه نگاشته و انجام داده است. محورهای اصلی کتب و مقالات و مصاحبه ها و سخنرانیهای موسویان درمورد حل صلح آمیز بحران هسته ای، کاهش تخاصمات آمریکا و ایران، عاری سازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی شامل نابودی سلاح های هسته ای اسرائیل و ایجاد دوستی و مشارکت با کشورهای همسایه خلیج فارس از طریق سازمان دادن سیستم همکاریهای جمعی در خلیج فارس بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر