پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۶۲۸۷
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : قدرت سرایت‌ اومیکرون ۲۵ برابر دیگر سویه‌های کرونا است که تاکنون تجربه شده است و به همین دلیل علاوه بر واکسیناسیون ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای در امان ماندن از این سویه حیاتی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر مصطفی جوانیان افزود : همین قدرت سرایت بالای اومیکرون است که سبب رکورد شکنی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان مازندران از جمله شهرستان بابل شده است .

وی توضیح داد : نتیجه سرعت بالای شیوع اومیکرون و قدرت سرایتش به تمامی گروه سنی این است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند و آمار مجموع بستری هم به ۱۸۴ نفر رسیده است

دکتر جوانیان هشدار داد : شهروندان ذهنیت چگونگی سرایت دیگر سویه های کرونا را باید کنار بگذارند و حتی از هرگونه برگزاری دورهمی خانوادگی بپرهیزند ، چون تجربه چند هفته اخیر ثابت کرده است قدرت بالای سرایت اومیکرون به گونه ای است که شهروندان حتی اگر در منزلشان هم تجمع کنند در کوتاه ترین زمان یک عضو آلوده خانواده تمامی آنها را مبتلا می کند.

وی با اظهار این که اومیکرون از کودکان برای سرعت دادن به شیوع استفاده می کند ، افزود: با توجه به افزایش ابتلای اطفال و کودکان به سویه اومیکرون ، خانواده ها حتما نسبت به واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند چون واکسن نزده ها ضمن این که بیشتر در معرض ابتلا هستند، پس از ابتلا دچار مشکل جدی تری می شوند.

دکتر جوانیان یکی از راه های موثر مهار اومیکرون بویژه کاهش آمار بستری های بیمارستانی را تزریق دز سوم واکسن کرونا دانست و تاکید کرد : در حال حاضر شهروندان نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا باید جدی تر ورود کنند چون علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک تزریق دز سوم واکسن کرونا در کم اثر کردن اومیکرون بسیار حائز اهمیت است.

وی نسبت به احتمال ورود شهرستان بابل به رنگ بندی قرمز در صورت بی توجهی شهروندان به تزریق واکسن و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد و گفت : تاکنون کمتر از ۹۰ درصد جمعیت واجد شرایط شهرستان بابل دز اول واکسن را تزریق کرده اند و آمار دز دومی ها هم به اندکی بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

شهرستان بابل طبق  آخرین ارزیابی وزارت بهداشت هم اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد . این شهرستان با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به اومیکرون در ۱۴ دی ماه ، دروازه ورودی سویه جدید کرونا به مازندران بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر