شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۳۴۵
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸

فکرشهر: مدیرکل امور شهری و شوراهای استان بوشهر گفت: تهیه سند چشم‌انداز شهری و اطلس سرمایه‌گذاری توسط شهرداری‌های این استان آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، هوشنگ رستم‌پور شهیدی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این ارتباط اکنون طرح آمایش سرزمینی شهرها در حال انجام است که در صورت انجام درست این طرح، تحولات و ساختار جدید و رونق اقتصاد شهری ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده شود که در این مسیر اقدام‌هایی نیز با همکاری دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های مسئول اجرا شده است.

استان بوشهر و شهرداری‌های آن فقیر نیستند چراکه خداوند  نعمت‌های زیادی در حوزه‌های نفت و گاز و کشاورزی و غیره به این استان و مردم داده است ولی نحوه اداره در سال‌های گذشته به‌گونه‌ای بوده که امروز دچار مشکلاتی هستند.

وی بیان کرد: بدون تردید همه باید برای تغییر وضعیت به نفع مردم تلاش کنند و هر کس در هر شورای شهر و شهرداری و در هر جایگاهی که قرار دارد باید تلاش کند تا مشکلات از دوش و پیش روی مردم برداشته شود.

رستم‌پور شهیدی با بیان اینکه متوسط درآمد شهرداری‌ها در استان بوشهر پایین نیست، ادامه داد: در نشست با هر شهردار و رئیس شورای شهر صحبت از بی‌پولی می‌شود و این در حالی است که پول و ثروت وجود دارد ولی مشکل چیز دیگری است.

وی ادامه داد: در شهرها و شهرداری‌های استان بوشهر جوانان باسواد در زمینه‌های مختلف زیاد است و این از ظرفیت‌های شهرداری‌های این استان محسوب می‌شود که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

رستم‌پور شهیدی بیان کرد: برای بازگشت ثبات به شهرداری‌ها باید تلاش کرد و یکی از مشکلات فراهم نشدن بستر برای افزایش اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: اعتمادسازی سرلوحه برنامه‌های حوزه معاونت عمرانی استانداری است زیرا این مهم زمینه‌ساز اعتبار و خدمتگزاری محسوب می‌شود.

رستم‌پور شهیدی ادامه داد: دولت سیزدهم در حال اعتمادسازی و بازآفرینی امید و مردمی کردن امور است که در این مسیر تحقق توسعه متوازن در همه سطوح شهری مورد توجه ویژه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر