پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۳۵۰
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۱

فکرشهر: وزیر نیرو با اشاره به بارش‌های رخ داده طی ماه‌های اخیر، گفت: بارش‌ها در مجموع نسبت به شرایط نرمال تا امروز ۵ درصد بالاتر بوده و تقریبا ۱۶ استان کشور در شرایط عادی قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در حاشیه آئین افتتاح طرح‌های وزارت نیرو با حضور رییس جمهوری، اظهار داشت: استان‌های کرمان، هرمزگان، بخشی از فارس و سیستان و بلوچستان به لحاظ بارش‌ها وضعیت مناسبی دارند و امیدواریم که در طول ماه‌های آینده سایر استان‌ها نیز به شرایط نرمال برسند.

وی در ادامه درباره تعرفه برق گفت: قانونی که در بودجه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، دولت را مکلف کرد تا اقداماتی را برای هزینه برق انجام دهد.

وزیر نیرو افزود: آئین‌نامه مذکور به این معنی است که مشترکانی که تا سقف الگو مصرف می‌کنند، هیچگونه افزایش نرخی در قبض برق خود ندارند که به‌طور متوسط حدود ۷۵ درصد مشترکان را شامل می‌شود.

محرابیان با بیان اینکه اجرای این آئین‌نامه دولت از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: مشترکانی که بالاتر از الگو، مصرف می‌کنند، می‌توانند با چند اقدام و راهکار ساده برای کاهش حداقلی مصارف خود تلاش کنند.

به گفته وزیر نیرو، برخی مشترکان از دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی غیرمتداول استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند به افزایش مصرف و در نهایت خارج شدن از الگو بیانجامد.

وی با بیان اینکه الگو بر اساس آب و هوا و اقلیم کشور و با توجه به میزان متوسط دمای هوا به مناطق مختلف "معتدل یا عادی" و "گرمسیری" تقسیم شده است، گفت: در راستای نیاز خانوارهای مختلف به استفاده از انرژی برق، وسایلی مانند روشنایی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو، یخچال و غیره که به طور معمول برای رفاه مورد نیاز بوده در الگوی ارائه شده درنظر گرفته شده است. بر اساس این الگو مصرف مشترکان کشور ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های غیرگرم سال و ۳۰۰ کیلووات ساعت برای ماه‌های گرم است و مناطق گرمسیر کشور هم متناسب با شرایط آب و هوایی الگوی خاص خود را دارند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر