سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۳۶۰
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از مجموع ولادت‌های ۱۰ ماه امسال، ۶ هزار و ۲۵۶ نوزاد پسر و ۵ هزار و ۹۵۴ نوزاد دختر است، یعنی به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسکندر پاسالار بیان کرد: نسبت ولادت در شهر‌ها و مناطق روستایی استان بوشهر به میزان ۳۲۰ است که نشان می‌دهد به ازای ثبت هر ۱۰۰ واقعه ولادت در مناطق روستایی، تعداد ۳۲۰ ولادت در شهر‌های این استان به ثبت رسیده است، بنابراین ۷۶ درصد ولادت‌های استان بوشهر در این بازه زمانی مربوط به نوزادان ساکن شهر‌ها است.
 
وی با بیان اینکه بیشترین واقعه ولادت امسال با هزارو ۳۷۹ واقعه در آبان ماه به وقوع پیوسته است، افزود: در ۱۰ ماهه امسال، بیشترین واقعه ولادت در شهرستان بوشهر با ۲۸.۱ درصد و کمترین میزان آن در شهرستان دیلم با ۳ درصد به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده کشور ۲۹ سال و ۴ ماه است که این شاخص در استان بوشهر ۲۹ سال و ۸ ماه را نشان می‌دهد.
 
وی عنوان کرد: امسال بالاترین میانگین سنی مادران مربوط به شهرستان‌های بوشهر و جم با ۳۰.۱ و پایین‌ترین آن مربوط به تنگستان با میانگین سنی ۲۹ سال است و بیشترین ولادت ثبت شده به میزان ۴۲ درصد در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین و بعد از آن ۳۰.۶ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال رخ داده است.
 
به گفته پاسالار نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۵.۱ بوده است که نشان می‌دهد به ازای ولادت هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ نوزاد پسر در استان متولد شده‌اند که این شاخص در سال گذشته ۱۰۶.۱ بوده است.
 
وی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۱۹۳ واقعه دوقلوزایی و ۷ واقعه سه قلو زایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان عنوان کرد: پرتکرارترین نام‌ها در میان نوزادان متولد شده در این مدت  برای نوزادان پسر به ترتیب محمد، حسین، علی، امیر علی و امیر حسین و در میان نوزادان دختر فاطمه، زهرا، رستا، زینب و رقیه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر