جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه‌ریزی برای ایجاد 8 شهر جدید در سال 94 خبر داد و گفت: در استان بوشهر نیز شهر جدید ساخته می شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۳
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه‌ریزی برای ایجاد 8 شهر جدید در سال 94 خبر داد و گفت: در استان بوشهر نیز شهر جدید ساخته می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از پورتال خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ محسن نریمان با تاکید بر اینکه ایجاد شهرهای جدید یکی از راه‌های مهم حذف حاشیه‌نشینی است، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی، نسل نو شهرهای جدید با مطالعات قوی و در مکان‌های مناسب ایجاد خواهند شد.

\n\n

وی با اشاره به اسامی این شهرها اظهار کرد: شهرهای جدید «پارس» در عسلویه، «طیس» در چابهار، «هورا» در همدان، «شهرک طوسان» در مازندران، «خوارزمی» در استان تهران، «ایوانکی» در سمنان، «پرنیان» در قم و «لارستان» در استان فارس نسل نو شهرهای جدید هستند و مطالعات لازم برای مکان‌یابی این شهرها دقیق‌تر از دوره قبل صورت می‌گیرد.

\n\n

نریمان درباره هدف از راه‌اندازی این شهرها توضیح داد: در نسل نو شهرهای جدید امور گردشگری و اشتغال‌زایی مدنظر است؛ به عنوان مثال بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت نفت شهر جدید پارس در عسلویه ایجاد خواهد شد.

\n\n

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نیاز اولیه شهرهای جدید مطابق نظر وزیر راه و شهرسازی ایجاد راه‌های ارتباطی از جمله آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و ارتباطات ریلی است که باید لحاظ شود. در همین زمینه برای شهرهای پردیس، پرند، گلبهار، بهارستان و مجلسی خط ریلی و آزاد راه سهند - تبریز هم برای شهر جدید سهند در نظر گرفته شده است.

\n\n

وی درباره تقسیم‌بندی کشوری این شهرها اظهار کرد: در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و اگر نتیجه مطالعات مثبت باشد در برخی استان‌ها امکان تشکیل چند شهر جدید وجود دارد. به عنوان مثال در استان اصفهان سه شهر جدید داریم و یک شهر جدید دیگر هم در حال طراحی است. اگر در رابطه با ساماندهی جمعیت هماهنگی‌های لازم انجام شود حاشیه‌نشینی‌ها کم رنگ و به تدریج کنار می‌روند؛ شهرهای جدید علاوه بر استاندارد بودن ارزان‌تر از شهرهای مادر هم هستند.

\n\n

نریمان درباره شرایط برخورداری این شهرها از شهردار تاکید کرد: بر اساس قانون شهرهای جدید اگر جمعیت این شهرها به ۱۰ هزار نفر برسد باید شهردار تعیین شود، اما با ایجاد شهرداری کار شرکت عمران شهرهای جدید تمام نمی‌شود و ما همچنان در کنار این شهرها هستیم. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر