جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۵۱
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به همه گیری سوش اومیکرون کرونا و قرارگرفتن ۵۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر همه مراکز درمانی برای مقابله با این ویروس بسیج شوند.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نقل از دکتر حسن ملکی زاده در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: با توجه به اینکه سیاست این دانشگاه ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کرونا است هم اکنون قرارگاه کرونا در این دانشگاه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال‌شده و در روزهای اخیر نشست‌ها و جلسه‌های فشرده‌ای به‌منظور برنامه‌ریزی هر چه بیشتر برای مقابله با اوج‌گیری کرونا در این دانشگاه در حال برگزاری است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: بر اساس مصوبه این ستاد برنامه‌ریزی لازم برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در صورت لزوم در دستور کار قرار گرفته است و همکاری بیمارستان‌های غیردانشگاهی برای پوشش بیماران کووید این استان در کنار مراکز دانشگاهی در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.

وی بر لزوم برگزاری جلسه با روسای بیمارستان‌های غیردانشگاهی و تأکید بر پوشش بیماران کووید و راه‌اندازی مجدد بخش‌های کووید بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: مسئولان حوزه سلامت برای ادغام بخش‌های بیمارستانی برای آزادسازی نیرو و بخش به‌منظور پوشش بیماران کووید برنامه‌ریزی لازم داشته باشند.

رئیس ستاد مقابله کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: چگونگی همکاری مراکز سرپایی از جمله کلینیک دانشگاه و سایر کلینیک‌های سرپایی در استان بوشهر برای پوشش بیماران کووید از دیگر مصوبات این نشست اضطراری است و باید 

 نحوه کمک رزیدنت‌های و دانشجویان پزشکی در پوشش شیفت‌های مورد نیاز پزشکان در بیمارستان‌های دانشگاهی برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: بحث سامانه طرح وجذب نیروهای طرحی و باز شدن دوباره سامانه برای برطرف کردن نیاز کارکنان مراکز، ارائه راهکار کنترل مصرف دارو تجهیزات بویژه در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و شهید گنجی بر اساس بخشنامه و دستورالعمل دارو و تجهیزات اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعیین تکلیف بیمارستان‌های دانشگاهی برای ارائه روش‌های کنترل و نظارت بر مصرف داروها از دیگر مصوبات این نشست اضطراری است.

رئیس ستاد مقابله کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم همکاری نیروهای مسلح و بیمارستان‌های غیردانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: رعایت تعرفه‌های دولتی برای مراجعان به بیمارستان‌های غیردولتی و توجه جدی‌تر به بخش‌های اطفال با توجه به درگیری کودکان در پیک ششم از دیگر مصوبات این نشست اضطراری است.

وی گفت: مسئولان بیمارستان‌های استان موظف هستند بحث دستگاه‌های اکسیژن ساز و نیاز به انجام تعمیرات فوری، معاینه و بازبینی دستگاه‌های همه مراکز را مدنظر قرار دهند.

رئیس ستاد مقابله کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در زمان حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور خدمات‌رسانی مناسب به بیماران و جلوگیری از ایجاد ازدحام در بیمارستان‌ها صورت گرفته و تهیه سرم، دارو، دستکش و تجهیزات حفاظت فردی به‌اندازه کافی از جمله مصوبات نشست اضطراری ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

ملکی زاده اضافه کرد: باید مصرف سرم و تجهیزات با استفاده از دستورالعمل‌های موجود برای جلوگیری از مصرف غیرمنطقی سرم، دارو و تجهیزات در دستور کار مسئولان بیمارستان‌های استان بوشهر قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس مصوبه نشست اضطراری این ستاد تست‌های کرونا فقط برای بیماران بستری و کارکنان کادر درمانی انجام می‌شود و نیروهای غیر درمانی نیز به بخش‌های خصوصی برای انجام تست مراجعه کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۹۶هزار و ۶۵۶ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۴۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش سامانه ماسک در زمان حاضر ۵۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر، ۴۰ درصد نارنجی پرخطر و ۱۰ درصد زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر