پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۸۶
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: اتحادیه اروپا نامه‌ای برای روسیه آماده کرده که حاوی پیشنهاد ادامه مذاکرات رسمی برای تنش‌زدایی از وضعیت اوکراین است. مسکو همچنین مخالفت شدید خود را با اظهارات اتحادیه اروپا درباره چین و روسیه اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا از خبرگزاری اسپوتنیک، این نامه حاوی پاسخ جمعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به درخواست تضمین‌های امنیتی روسیه از کشورهای اتحادیه بوده و توسط جوزپ بورل، رئیس روابط خارجه این اتحادیه امضا شده است.

در پیش‌نویس این نامه آمده است: اتحادیه اروپا، در کنار شرکای خود در اتحاد ناتو آماده ازسرگیری گفت‌وگو با روسیه بر سر راه‌هایی برای تقویت امنیت همه (طرفها) هستیم.

این نامه همچنین پیشنهاد می‌کند که گفت‌وگوها در قالب "سازمان امنیت و همکاری اروپا" ادامه یافته و آن را "قالب مناسب برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی همه طرفین" معرفی کرد.

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو با نظرات اخیر جوزپ بورل راجع به "نظام‌های خودکامه" چین و روسیه کاملا مخالف بوده و معتقد است که اتحادیه اروپا حق ندارد چنین ارزیابی‌هایی از این دو کشور داشته باشد.

بورل با اظهار نظر درباره بیانیه مشترک رهبران روسیه و چین، آن را مبنایی برای اتحاد قدرتمند "دو نظام مستبد" نام نهاد.

پسکوف گفت: ما با این ارزیابی "نظام‌های خودکامه" مخالف بوده ومعتقد هستیم که اتحادیه اروپا حق ارائه چنین ارزیابی‌هایی از چین و روسیه را ندارد. ما کشورهایی مستقل و بزرگ بوده و نظام سیاسی و ساختار کشوری خود را داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر