جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۹۸
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: تا پایان دهه مبارک فجر ۶۰ طرح آبزی پروری در کشور بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سرپرست سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح دو طرح آبزی پروری در استان بوشهر با بیان اینکه در دهه فجر ۶۰ طرح آبزی پروری و شیلاتی در کشور افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، گفت: از این شمار ۵۵ طرح با اعتبار ۴۶۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
حسین حسینی ادامه داد: از این طرح‌ها ۹ طرح آن مربوط به استان بوشهر بوده که ۱۷۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
 
وی عنوان کرد: از ۵۸ هزار تن تولید میگوی پرورشی کشور ۲۸ هزار تن آن را بوشهر تولید می‌کند و این استان قطب پرورش میگو در کشور است، که برنامه ریزی برای افق ۱۴۰۴ تولید ۶۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر است.
 
سرپرست سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در حوزه پرورش ماهی در قفس نیز برای تولید ۶۵ هزار تن فرصت مطالعاتی و افزون بر ۱۲ هزار هکتار زمین مستعد داریم، که این علاوه بر آن ۷ هزار هکتاری است که تا کنون عملیاتی شده و قابلیت پرورش میگو و آبزیان را دارد.
 
وی با اشاره به فرصت‌های استان بوشهر در حوزه آبزی پروری گفت: این استان ۹۳۴ کیلومتر ساحل با احتساب جزایر دارد که ظرفیت مناسبی را برای آبزی پروری فراهم کرده و از استان‌های با اهمیت در امنیت غذایی و آبزی پروری است.
 
حسینی با اشاره به اینکه زنجیره تولید آبزیان از تکثیر، پرورش، بازار و صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: هم اکنون در صادرات آبزیان به ویژه میگو پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، اما مشکلاتی هم وجود دارد که مربوط به تحریم و مسائل کلان است، البته برخی اختلاف نظر‌ها نیز در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، که قابل رفع است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا مشکلات صادرکنندگان مرتفع شود و به نحو مطلوب به فعالیت خود ادامه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر